تا خالی شدن رودخانه‎های لرستان از ماهی چیزی نمانده است

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

تا خالی شدن رودخانه‎های لرستان از ماهی چیزی نمانده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: صید و برداشت‎های بی‎رویه از ذخایر آبزی، باعث کاهش ذخایر آبزیان در تمامی رودخانه‎های استان شده است.
مهرداد فتحی بیرانوند افزود: صید و برداشت‎های بی‎رویه از ذخایر آبزی، استفاده از ادوات و روش‎های صید مخرب و ممنوعه مثل کلر، موتور برق، مواد منفجره، تورهای سدی و دامی بزرگ و هزاران روش بی‎رحمانه باعث کاهش ذخایر آبزیان در تمامی رودخانه‎های استان شده است
وی اضافه کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند دیگر ماهی در رودخانه‎های لرستان وجود نخواهد داشت، محیط زیست لرستان به تنهایی نمی‎تواند جلوی این حجم از هجوم صیادان متخلف را بگیرد، بلکه تمامی دستگاه‎های مربوطه مثل شیلات و نیروهای انتظامی و... باید در این اقدام ملی سهیم باشند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: شیلات می‎تواند با بررسی علمی ذخایر ژنتیکی ماهیان محلی رودخانه‎های استان آمار دقیقی از این آبزیان به‎دست آورد و در جایی‎که لازم است اقدام به احیا آبزیان کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: صیادان ما باید به‎سوی قانون بیایند و بدانند و درک کنند که دیگر همانند گذشته ماهی باقی نمانده و با استفاده از وسایل مجاز و پروانه ماهی در فصل غیر از تخم‎ریزی آبزیان، اقدام به صید ماهی کنند؛ هم‌چنین از به‎کار بردن روش‎های ظالمانه که متاسفانه باب شده جداًخودداری کنند
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید