تولیدات صنعت خاویار به 50 تن کاهش یافته است

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۰ بازدید

تولیدات صنعت خاویار به 50 تن کاهش یافته است
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با انتقاد از کاهش تولیدات صنعت خاویار از 300 تن در سال به 50 تن، گفت: طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی در رابطه با وضعیت شیلات در دستور کار مجلس قرار دارد.
نادر قاضی پور با یادآوری اینکه سالانه 300 تن خاویار در کشور تولید می شد و برند جهانی صنعت خاویار در اختیار ایران بود، گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان تولیدات صنعت خاویار در ایران به 50 تن کاهش یافته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید میزان تولیدات خاویار به مرور زمان به 500 تن افزایش می یافت و مسئولان وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات باید علت این میزان کاهش شدید تولیدات خاویار را توضیح دهند.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس تصریح کرد: مسئولان وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات باید در مورد صنعت خاویار و افت میزان تولیدات در این بخش پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از واردات ماهی قزل آلای آلوده به کشور، گفت: این در حالی است که پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در داخل با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و اکثر آنها چک های برگشتی دارند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی توجهی به صنعت شیلات و مشکلات این بخش ندارد، افزود: سوال از وزیر جهادکشاورزی را مطرح کرده ایم و رسیدگی به این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد تا وزیر در این خصوص پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکرات کتبی جلسه علنی روز سه شنبه هفته گذشته در تذکر به وزیر جهادکشاورزی از وضعیت صنعت خاویار انتقاد کردند
منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید