صادرات 100 میلیون دلار ماهیان گرم‌آبی از خوزستان

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۰۹ بازدید

صادرات 100 میلیون دلار ماهیان گرم‌آبی از خوزستان
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 30 هزار تن ماهی گرمآبی به ارزش ارزی 100 میلیون دلار از خوزستان صادر شود.
سید رحیم مغینمی عصر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان اظهار کرد: در سال جاری تقریبا بیش از 13 هزار هکتار سطح مفید پرورش ماهی را داشته‌ایم و پیش‌بینی این است که تا پایان سال بیش از 52 هزار تن ماهیان گرم‌آبی را از 800 مزرعه برداشت کنیم.
وی ادامه داد: این میزان برداشت از 800 مزرعه صورت می‌گیرد که بزرگ‌ترین مجتمع‌های پرورش آبزیان در استان خوزستان، مجتمع آزادگان شهرستان کارون و مجتمع پرورش ماهی شهید احمیدیان خرمشهر است
مدیر کل شیلات خوزستان صادرات بیش از 30 هزار تن ماهی گرم‌آبی را از مزارع استان خوزستان پیش‌بینی کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 30 هزار تن ماهی گرم‌آبی صادارت داشته باشیم که بیش از 100 میلیون دلار ارزش صادراتی در‌بر خواهد داشت.

وی از افزایش 15 درصدی تولید آبزیان در استان خوزستان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش تولید که عمدتا مربوط به افزایش سطوح زیر کشت ماهیان گرم‌آبی است را خواهیم داشت.

مغینمی بازار هدف برای صادرات ماهیان گرم‌آبی را عمدتا کشور عراق دانست و افزود: همچنین ماهیان دریایی و میگو به کشورهایی همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس، ویتنام، اسپانیا، و ترکیه و مصر نیز صادر می‌شوند.

مدیر کل شیلات خوزستان میزان برداشت سالانه ماهیان در در بخش پرورش و صید و صیادی را بیش از 100 هزار تن تخمین زد و تصریح کرد: 20 نفر کارگر فعال در 11 بندر را داریم که ماهیان خوبی تولید می‌کنند و در بخش صید و صیادی نیزسالانه حدود 50 هزار تن تولید داریم که در مجموع رقم برداشت کل حاصل از دریا و تولید به بیش از 100 هزار تن در سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر توجه خوبی به توسعه شیلات و صنعت آبزی‌پروری شده است، خاطر ‌نشان کرد: فراهم شدن امکانات مناسب پرورش ماهی از جمله آب، دما توجه ویژه‌ای به این بخش معطوف کرده و حتی در مدت اخیر ستاد توسعه شیلات به ریاست استاندار نیز تشکیل شده است که این ستاد بیشتر در پی استفاده از ظرفیت‌های ناتمام این بخش است
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید