پژوهش وتحقیقات کاربری در اقتصاد مقاومتی موثر است

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۸ بازدید

پژوهش وتحقیقات کاربری در اقتصاد مقاومتی موثر است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: نقش پژوهش وتحقیقات کاربری در اقتصاد مقاومتی موثر و مثال زدنی است.
محمود صیاد بورانی افزود: پژوهش یا تحقیق یک روند هوشمندانه، هوشیارانه، خلاقانه وسامان مند برای یافت، بازگویی و بازنگری پدیده ها، رخدادها و رفتارهاست.
وی یادآورشد: پژوهش برای استفاده از پدیده های موجود برای دست یافتن به راهکارهای عملی وفناوری بکار می رود که پژوهش پایه ' بنیادی' توصیفی وتحلیلی است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پژوهش پایه می تواند زمینه پژوهش کاربردی را فراهم سازد چرا که این نوع پژوهش، دارای جنبه عملی ومستقیم متوجه حل مشکلات جامعه وبشریت است.

صیاد بورانی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع ومواد اولیه متنوعی برای آبزی پروری وتوسعه این فعالیت در کشور واستان زنجان وجود دارد، با انجام تحقیقات کاربردی لازم ومتناسب باامکانات ودانش موجود و اولویت بندی پژوهش، قیمت تمام شده محصول را بیش از پیش کاهش داده است.

وی تاکید کرد: با استفاده از پژوهش در حوزه شیلات این استان، با بسیاری از بیماری ها وآلودگی های محیطی مقابله شده و با به حداقل رساندن ریسک فعالیت، کیفیت گوشت ماهی نیز افزایش یافته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با جلوگیری از واردات انواع داروها ، واکسن ها وافزودنی های مجاز به جیره غذایی آبزیان، صادرات محصولات با کیفیت بیشتر نیز فراهم می شود.

صیاد بورانی خاطرنشان کرد: در این استان تاکنون تحقیقاتی درخصوص شناخت پتانسیل های آبزی پروری، استفاده از اسانس آویشن شیرازی برای درمان بیماری های باکتریایی ماهی، پتانسیل تولید سدهای خاکی مهم استان زنجان، راه های مقابله با روند پر غذایی یکی از سدهای استان با هدف تامین آب شرب انجام شده است.

وی اظهارکرد: پژوهش های دیگری نیز در سطح استان زنجان تعریف شده که با حصول نتیجه مناسب علاوه براینکه از خروج ارز از کشور کاسته خواهدشد، بلکه با فروش دانش فنی می توان ارز آوری چشمگیری نیز برای کشور داشته باشد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید