بابل پایانه صادراتی ماهیان پرورشی است

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۸ بازدید

بابل پایانه صادراتی ماهیان پرورشی است
مدیرکل شیلات مازندران گفت: بابل پایانه صادراتی ماهیان پرورشی است.
حسن حبیب‌نژاد در نشست با آبزی‌پروران شیلات بابل در اداره شیلات این شهرستان خطاب به آبزی‌پروران، اظهار داشت: آبزی‌پروران باید اقدامات خود را با برنامه‌ریزی همراه کرده تا نتیجه مثبتی از آن حاصل کنند.
وی با بیان اینکه بابل پایانه صادراتی ماهیان پرورشی است، گفت: باید با نگاه توسعه‌ای کارها را دنبال کنیم
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه باید ظرفیت شیلاتی این شهرستان شناسایی و به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم این ظرفیت‌ها را بشناسند، بیان داشت: باید ظرفیت شیلاتی این شهرستان شناسایی و به مردم اطلاع‌رسانی شده تا منجر به توسعه و پیشرفت شود.

حبیب‌نژاد با تاکید به اینکه باید شناخت ظرفیت‌ها در جهت توسعه گام برداریم، تصریح کرد: شهرستان بابل توسعه ظرفیت پرورش ماهی خاویار را دارد.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید براینکه زمینه برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری استان مهیاست، خاطرنشان کرد:با توجه به استقبال کشورهای همسایه از محصولات شیلاتی استان برنامه توسعه کیفی محصولات و نیز تسهیل در صادرات آبزیان از جمله برنامه‌های دردست اجرای شیلات مازندران است.

وی گفت: مجموع صادرات آبزیان استان در هشت ماهه سال‌جاری 6009 تن به ارزش اقتصادی 25 میلیون و 800 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 27 درصد و از نظر ارزشی بالغ بر 21 درصد رشد داشته است.

این مسئول افزود: همچنین در این مدت 181 تن ماهی منجمد کیلکا به ارزش 144 هزار دلار، 104 تن خوراک آبزیان به ارزش 104 هزار دلار و پنج هزار و پنج هزار و 724 تن ماهی پرورشی تازه به ارزش اقتصادی 25 میلیون و 400 هزار دلار صادرات داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: مازندران با تولید بیش از 72 هزار تن آبزیان پرورشی و دارا بودن 20 درصد تولید کل کشور، رتبه نخست آبزیان پرورشی را به خود اختصاص داده است.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید