تولید 15 تن کود ورمی کمپوست توسط صیادان پره گلستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۰ بازدید

تولید 15 تن کود ورمی کمپوست توسط صیادان پره گلستان

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان از تولید 15 تن کود ورمی کمپوست توسط صیادان پره استان خبر داد

خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی صیادان گلستانی در کنار فعالیت صیادی به سمت فعالیتهای تولیدی برای درآمد جنبی سوق داده شدند.

وی تصریح کرد: در اجرای مصوبه هیئت دولت در زمینه توانمندسازی شرکتهای تعاونی پره و ایجاد درآمد جنبی برای صیادان، اداره کل شیلات گلستان به برگزاری دوره آموزشی «پرورش ماهیان تزئینی و تولید ورمی کمپوست» برای صیادان پره استان اقدام کرد.

یحیایی خاطرنشان کرد: فعالیت در زمینه تولید کود ورمی کمپوست میتواند موجب افزایش درآمد جنبی صیادان شود.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان با تاکید بر توانمندسازی صیادان و ایجاد درآمدهای جنبی برای آنان افزود: نخستین مرحله دوره آموزشی «پرورش ماهیان تزئینی و تولید ورمی کمپوست» با حضور 16 نفر از صیادان پره استان برگزار شده که موجب سرمایهگذاری هفت نفر از این صیادان در این بخش شده و در نخستین برداشت 15 تن کود ورمی کمپوست تولید شد.

یحیایی اظهار امیدواری کرد با استقبال دیگر صیادان از این طرح میتوان کمک شایانی به افزایش درآمد جامعه صیادی که عمدتا از قشر کم درآمد هستند، کرد.

ورمی کمپوست یک نوع کود آلی است که توسط گونهای خاص از کرمهای خاکی تولید میشود و در نهالستانها، گیاهان گلدانی، درختچههای تزئینی و انواع گلها مورد استفاده قرار میگیرد.

این کود غذای کاملی برای گیاهان محسوب میشود و علاوه بر اینکه به رشد و نمو گیاهان سرعت میدهد، موجب حاصلخیزی خاک نیز میشود

دیدگاه خود را بیان کنید