معرفی 87 طرح جدید پرورش ماهی در لرستان

چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۱ بازدید

معرفی 87 طرح جدید پرورش ماهی در لرستان
مدیر شیلات استان لرستان از تولید 16 هزار تن ماهی سردآبی در این استان خبر داد
بیرانوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 16 هزار و 122 تن ماهی سردآبی در استان لرستان تولید شده است.
وی با اشاره به سهم استان لرستان در زمینه تولید ماهی سردآبی در کشور بیان داشت: در حاضر 13 درصد ماهی سردآبی کشور در استان لرستان تولید می شود.
مدیر شیلات استان لرستان با اشاره به تعداد مزارع ماهی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 400 مزرعه ماهی در سطح استان لرستان وجود دارد.
بیرانوند تصریح کرد: همچنین در قالب کارگزوه توسعه بخش کشاورزی نیز 87 طرح مزرعه ماهی برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.
وی همچنین با اشاره به تولید بچه ماهی سردآبی در استان لرستان بیان داشت: سالانه 120 میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی در لرستان تولید می شود.
مدیر شیلات استان لرستان یادآور شد: در حال حاضر استان لرستان مقام نخست کشور را در زمینه تولید ماهی سردآبی در استانهای غیر ساحلی به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به جایگاه نخست لرستان در میان استانهای غیرساحلی در تولید ماهی، گفت: با این وجود مردم لرستان کمتر در سبد غذایی خود از ماهی و دیگر آبزیان استفاده می کنند که این امر نیازمند فرهنگ سازی است.
بنابر این گزارش استان لرستان از جمله استانهای غیرساحلی است که دارای سه هزار و 39 دهنه چشمه، بیش از سه هزار و 250 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، هزار و 527 رشته قنات و دو هزار و 450 کیلومتر مسیر رودخانه و آبراهه است که این امکانات استان را دارای قابلیت و چشم انداز تولید 23 هزار تن گوشت ماهی در سال کرده است

دیدگاه خود را بیان کنید