رونمایی از بزرگترین طرح ملی گردشگری نوار ساحلی دریای خزر

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۹ بازدید

رونمایی از بزرگترین طرح ملی گردشگری نوار ساحلی دریای خزر
بزرگترین طرح ملی گردشگری نوار ساحلی دریای خزر در نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در هشتم بهمن رونمایی می‌شود
خبرنگار مهر، نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور و مشارکت شرکت های داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و هشت کشور خارجی برگزار می شود.
در این نمایشگاه صنایع مختلف کشتیرانی و کشتی سازی، صنایع فراساحل، نفت و گاز، خدمات دریائی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، خدمات لجستیک دریایی، خدمات مخابرات، برق و الکترونیک دریایی، صنایع شیلات، آبزی پروری، غذاهای دریائی، ماهیان زیستی، دستاوردهای محیط زیست دریائی، صنایع دستی دریائی، تجهیزات بنادر، ورزشهای آبی، تجهیزات غواصی، شنا، موج سواری و ماهیگیری و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی نهادها، دانشگاهها، انجمن ها و اتحادیه ها، ارائه می شود.
همزمان با نخستین روز برگزاری این نمایشگاهها، بزرگ ترین طرح ملی گردشگری نوار ساحلی دریای خزر، رونمائی شود.

این طرح بزرگ، نخستین طرح ملی و جامع گردشگری نوار ساحلی شمال کشور است که از آستارا تا بندر ترکمن و در ادامه تا حوزه کشورهای همسایه شمالی جمهوری اسلامی ایران امتداد دارد.

طرح ملی گردشگری نوار ساحلی دریای خزر با هدف توسعه توریسم دریائی ، جذب سرمایه گذاری خارجی ، افزایش ضریب ایمنی و امنیتی نواحی ساحلی شمال کشور ، ایجاد فرصت های جدید شغلی ، توسعه ورزش های دریایی ، و حفاظت از دریا و سواحل شمالی کشور تدوین شده است.

همچنین نخستین مسابقه بین المللی طراحی سازه های دریایی درعمق کم، نیز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد. این مسابقه بین المللی علمی را انجمن توسعه دریا محور با همکاری مؤسسه اندیشه های خلاق جوان آریایی برگزار می کند.

طرح های ارئه شده در این مسابقه، به صورت انفرادی و یا گروهی با تعداد حداکثر 3 نفر است و قرار است به برترین طرح های انتخابی شرکت کننده در این مسابقه جوایز نفیسی همراه با لوح بین المللی اهداء شود.

برگزاری جشنواره طبخ غذاهای دریایی از دیگر برنامه های جانبی نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران است. همزمان با برپائی این نمایشگاه، هشت کارگاه نیز در سالن های همایش نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خوهد شد.

اولین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران تا 11 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاهها بین المللی تهران هر روز از ساعت 9 تا16 آماده بازدید علاقمندان است

دیدگاه خود را بیان کنید