آبزی مصرفی را باید در خراسان رضوی ترویج دهیم

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
آبزی مصرفی را باید در خراسان رضوی ترویج دهیم

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان آبزی پروری در خراسان رضوی مطلوب است و باید آبزی مصرفی را در استان ترویج دهیم.

محمدرضا مهدی‌زاده در مراسم اختتامیه جشنواره غذا و سلامتی با‌ محوریت شیلات و ارتقاء فرهنگ مصرف آبزیان که در محل مجمتع غدیر جهاد کشاورزی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره با هدف ترویج مصرف شیلات و تضمین سلامت غذایی خانواده‌ها برگزار شد و با همکاری‌های صورت گرفته مسئولان استانی ستاد ویژه‌ای با موضوع شیلات و سلامتی در سازمان‌جهاد کشاورزی خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: در بخش آبزی پروری ۹۳۵۵ تن را تولید کرده‌ایم اما در بخش آبزی مصرفی آمار استان پائین است و میزان آن ۶ کیلو و ۲۰۰ گرم به‌ازای هر نفر بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه باید مصرف شیلات و آبزیان را جایگزین مصرف فسفودها کنیم، خاطرنشان کرد:
در راستای ترویج هرچه بیشتر و بهتر مصرف شیلات جشنواره غذا و سلامتی با محوریت شیلات و ارتقاء فرهنگ مصرف آبزیان در محل مجتمع غدیر جهاد کشاورزی مشهد برگزار ‌شد و برنامه بعدی‌مان برگزاری این جشنواره‌ در سطح استان است تا ترویج مصرف شیلات و آبزیان را در کل استان شاهد باشیم.
مهدی‌زاده تصربح کرد: می‌خواهیم که ماهی همچون گوشت و مرغ جایگاه مناسبی در سبد غذایی و سفره‌های خانوارهای ایرانی داشته باشد.
مهدی‌زاده تصریح کرد: ترویج مصرف شیلات تضمین کننده سلامت جامعه است و سوق دادن جامعه به مصرف ماهی موجب بروز بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های قلب و عروق می‌شود.
وی تاکید کرد: در سطح استان سبزوار، چناران و کلات بیشترین میزان مصرف شیلات و آبزیان را دارند و مشهد در جایگاه پنجم است و شیلات خراسان رضوی به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود و در سال گذشته ۹۵ هزار تن و با اعتبار ۹۰۰ هزار دلار صادرات آبزیان را به کشورهای منطقه و جهان داشتیم.

منبع : نخست نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید