عرضه آبزیان ساماندهی شود

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید


خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی شنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، تامین کالاهای اساسی را یکی از مباحث مهم در ایام پایانی سال برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده تا کنون تمام کالاهای اساسی به میزان مورد نیاز در استان هرمزگان ذخیره سازی شده و در هیچ بخشی با کمبودی مواجه نیستیم.
وی ادامه داد: تا کنون هزار و 200 تن گوشت مرغ به نرخ مصوب در استان هرمزگان توزیع شده و سه هزار تن نیز در سردخانه های استان هرمزگان هم اکنون ذخیره سازی شده و همچنین با وجود اینکه مصرف سرانه برنج در استان هرمزگان ماهیانه پنج هزار تن است در حال حاضر بیش از میزان مورد نیاز یعنی شش هزار تن برنج در استان هرمزگان توزیع شده است.
استاندار هرمزگان افزود: تمامی این موارد نشان می دهد که کالاهای اساسی به میزان مورد نیاز در هرمزگان ذخیره سازی شده و نیازی نیست تا مردم بیش از نیاز خود کالا خریداری کرده و در منزل نگهداری کنند و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ تغییر کرده و مردم به میزان نیاز خود کالاهای اساسی را خریداری کنند.
عزیزی در ادامه خواستار توزیع مناسب کالاهای اساسی در ایام پایانی سال شد و تصریح کرد: پس از تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی باید این کالاها به طور مناسب توزیع شوند که این کار نیازمند راه اندازی واحدهای مناسب توزیع در سطح استان هرمزگان است.
وی همچنین نظارت بر عرضه کالا را دیگر مسئله مهم در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز دانست و عنوان کرد: از امروز تا پایان تعطیلات نوروز تمامی واحدهای نظارتی باید به طور کامل بر عرضه کالا و قیمت ها در بازار نظارت کامل داشته باشند و هیچ کسی حق ندارد به حقوق مردم تعدی کرده و این حقوق را خدشه دار کند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر کنترل مناسب خروج کالا از استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: خروج هرگونه دام از استان هرمزگان نیز ممنوع است و به شدت با این مسئله در تمام نقاط هرمزگان برخورد خواهد شد.
عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین باید تلاش کنیم تا توزیع و عرضه آبزیان و همچنین قیمت آبزیان در استان هرمزگان ساماندهی شود.
وی در پایان سخنان خود گفت: باید با یک مدیریت درست اجازه ندهیم تا جو روانی منفی بر بازار در ایام پایانی سال حاکم شود و با نگاهی منطقی و مدیریت عالمانه شرایط خوبی را برای مردم ایجاد کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید