کنفرانس بين المللي چالش هاي زيست محيطي دريا

چهار‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۴ بازدید


واحد مرکزی خبر :سومین روز کنفرانس بین المللی چالش های محیط زیستی خلیج فارس و دریای عمان به زیست شناسی دریا و شیلات اختصاص داشت .
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در این کنفرانس که با حضور محققان ایرانی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد ، گفت : در سال 2006 تحقیقات وسیعی در خلیج فارس و دریای عمان اجرا و بیش از 119 نقطه بررسی شد که نتیجه آن در حال ارائه و تبادل نظر بین محققان کشورهای مصر ، تایلند ، آمریکا ، روسیه ، آلمان و ژاپن است .
آقای کرباسی با اشاره به اینکه امسال قوانین و استانداردهای محیط زیست دریایی شامل تخلیه فاضلاب ، استاندارد شناورها از نظر آلودگی های صوتی ، آب و هوا ، برنامه امداد و نجات پستانداران دریایی و حفاظت لاک پشت ها تدوین شده است، از دستیابی به فناوری جدید جابجایی مرجان ها به مناطق امن خبر داد.
وی با اشاره به پیگیری کنوانسیون های تهران و کویت در زمینه حفاظت محیط زیست دریایی گفت : امسال 67 طرح ملی تدوین شد و تا سال 93 قوانین مهندسی سواحل و استفاده از ابزار مهندسی حفاظت محیط زیست نیز نوشته می شود .
در ادامه کنفرانس دکتر مناف بهبهانی استاد اکولوژی دریایی دانشگاه کویت ، دکتر احمد سواری استاد بیولوژی دریا ازدانشگاه علوم و فنون خرمشهر و تانگراجا محقق هندی درخصوص چالش های اکولوژی دریایی منطقه صحبت کردند .
محققان ایرانی و خارجی در این کنفرانس 10 مقاله در خصوص بیولوژی دریا و پنج مقاله در خصوص شیلات ارائه کردند .
این کنفرانس امروز چهارشنبه به کار خود پایان می دهد

دیدگاه خود را بیان کنید