همه محصولات شيلاتي کد رهگيري مي گيرد

چهار‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


واحد مرکزی خبر: مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران اعلام کرد : صدور کد رهگیری برای محصولات شیلاتی از دو سال پیش برای میگوی پرورشی اجرا شده است و از این هفته برای همه محصولات صادر خواهد شد.
عیسی گلشاهی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت:‌ صدور کد رهگیری باعث می شود مصرف کنندگان از سلامت و بهداشت محصولات شیلاتی مطمئن شوند و همه کارها از مرحله پرورش و صید تا فرآوری و توزیع در شبکه شفاف خواهد شد.
وی با اشاره به تاکید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد quotation mark فائو quotation mark برای صدور کد رهگیری و ایجاد سامانه برای محصولات و فراورده های شیلاتی گفت : این طرح مورد توجه همه کشورهاست و با این کار می توان توسعه صادرات شیلات را هم برنامه ریزی کرد.
گلشاهی گفت: در طرح کد رهگیری محصولات شیلاتی ،
بانک اطلاعاتی از مزارع و مراکز تولید و صید به سطح مصرف کننده ایجاد می شود و در ادامه طرح شناسنامه دار کردن محصولات شیلاتی هم اجرا می شود.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران گفت : واحدهای تولیدی آبزیان موظفند از سازمان شیلات، کد رهگیری برای تولیدات خود دریافت کنند.
هر کد رهگیری برای یک فصل تولیدی خاص صادر می شود و تولیدکنندگان برای سال های بعد، کد رهگیری جدید خواهند گرفت و از عرضه های غیرمجاز در بازار جلوگیری می شود.
ماهیان گرمابی و خاویاری نیز در مراحل بعدی کد رهگیری است و در بخش صید و صیادی نیز در شمال کشور آغاز می شود و
صید در آب های جنوب هم در ادامه زیرپوشش طرح کد رهگیری می رود.
گلشاهی افزود: همه استان های کشور در زمینه تولید محصولات شیلاتی گونه های منحصر بفردی دارند و خوشبختانه تولید این بخش در آبهای داخلی و آبهای آزاد رو به افزایش است.
وی درباره کیفیت محصولات آبزی هم گفت: مشکلی از این لحاظ نداریم و اگر بسته بندی ها در صنایع تبدیلی و فراورده
سازی نهادینه شود ، کیفیت و سلامت و بهداشت ان حفظ می شود و هم می توان برای پایداری در بازارهای صادراتی اقدام کرد

دیدگاه خود را بیان کنید