بيمارستان آبزيان در انتظار بخش خصوصي

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


واحد مرکزی خبر : رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: این سازمان اجازه تاسیس بیمارستانهای ویژه آبزیان و گونه های دریایی را ندارد و بخش خصوصی باید وارد این عرصه شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
محمدجواد محمدی‌زاده در باره مجموعه پارک دلفین‌های جزیره کیش اظهار داشت: این مجموعه تجارب بسیار خوبی در زمینه پرورش و تربیت دلفین‌ها دارد و از مربیان و تجهیزات خوب و اطلاعات علمی برای حفاظت از دلفین‌ها برخوردار است.
رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه مجموعه پارک دلفین‌های جزیره کیش یک مرکز علمی و تحقیقاتی نیز محسوب می‌شود، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای میان این سازمان و این مجموعه منعقد شد و چند طرح در زمینه‌های مختلف مربوط به دلفین‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این مرکز ؛دلفین های خلیج فارس را مورد حمایت قرار خواهد داد، تصریح کرد: از طریق این مرکز دلفین‌های آسیب‌دیده تحت درمان قرار خواهد گرفت.
محمدی‌زاده با اشاره به توانایی این مرکز برای جراحی دلفین‌ها،اظهار داشت: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات تخصصی ،کلینیکی و فوق تخصصی دامپزشکی در حوزه آبی ایران، هشت کشور عضو کنوانسیون منطقه ای راپمی نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی تصریح کرد: با این کار در جهت حفاظت از سرمایه‌های ارزشمند در دریا مانند دلفین ها و لاک پشت پوزه‌عقابی که در حال انقراض است، تلاش می کنیم.
وی افزود:علاوه براین همگرایی میان کشورهای عضو راپمی ایجاد خواهد شد و پژوهش‌های تخصصی‌تری صورت خواهد گرفت.
معاون رییس جمهور گفت : در کشورهای مختلف ، امدادرسانی به صورت پراکنده انجام می‌شود و هیچ کشوری جز ایران وجود ندارد که با استفاده از تجهیزاتی مانند اتاق عمل، محل زایمان و غیره منطقه وسیعی به اندازه آبهای هشت کشور عضو راپمی را تحت پوشش قرار دهد.
محمدی‌زاده با بیان اینکه برخی کشورهای غربی در حوزه‌های آبی کشور خودشان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد:در دریاهای آزاد هر سال یک گردش آب اتفاق می‌افتد اما در خلیج‌فارس و دریای عمان هر هفت سال این اتفاق می‌افتد که قطعا کار ما دشوارتر می کند.
رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره احداث بیمارستان‌های دریایی در سواحل جنوبی گفت : یک مرکز برای پشتیبانی و حفاظت از آبزیان دریایی به نام مرکز تحقیقات مهره‌داران داریم که در حال بازسازی و تقویت است.
وی با تاکید بر اینکه باید بیمارستانهای دریایی آبزیان در جنوب افزایش یابد، ادامه داد: چند بیمارستا را در مناطقی مانند چابهار، خوزستان و هرمزگان تاسیس می کنیم اما مرکزیت این بیمارستانها در جزیره کیش خواهد بود.
محمدی زاده با بیان اینکه طبق اصل 44قانون اساسی تاسیس بیمارستانهای دریایی باید در بخش خصوصی انجام شود، اظهار داشت : محیط زیست از این اقدامات می تواند حمایت کند و
با توجه به وجود ظرفیت مناسب، بخش خصوصی باید برای احداث این بیمارستان‌های وارد عمل شود

دیدگاه خود را بیان کنید