۳۹۶ قطعه صید غیرمجاز آبزیان اردیبهشت ماه امسال در مازندران

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
۳۹۶ قطعه صید غیرمجاز آبزیان اردیبهشت ماه امسال در مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: صید غیرمجاز آبزیان در اردیبهشت ماه امسال در استان ۳۹۶ قطعه بوده است

مسلم آهنگری با اشاره به اینکه با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران در اردیبهشت ماه امسال چهار قبضه سلاح غیرمجاز و 18 قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شد، افزود: همچنین ادوات و وسایل کشف شده در این زمینه 206 مورد بوده که بیشتر مربوط به صید غیرمجاز بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران اضافه کرد: تعداد متخلفان محیط زیست در اردیبهشت ماه امسال در استان 58 نفر بوده است.

آهنگری با اعلام اینکه تعداد شکار غیرمجاز پرنده در این مدت چهار مورد بوده است، یادآور شد: صید غیرمجاز آبزیان 396 قطعه و شکار غیرمجاز پستانداران چهار مورد بوده است.

وی یادآور شد: همچنین در اردیبهشت ماه امسال 2 مورد پستاندار و 12 مورد پرنده به‌صورت زنده از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال 20 شکارچی قبل از آغاز شکار اقدام به شکار در عرصه‌های شکار ممنوع می‎کردند، دستگیر شدند.

این مسؤول افزود: در این مدت 37 مورد آلودگی محیط زیست ازجمله فاضلاب خانگی، صنعتی، کارگاه شن و ماسه، محل دفن زباله و از این قبیل شناسایی شد که پس از بررسی موضوع و صدور اخطاریه برخی رفع آلودگی و پرونده برخی دیگر در محاکم قضایی در حال پیگیری است.

آهنگری در پایان با تأکید بر اینکه مردم با محیط‌ زیست بیشتر همکاری کنند، خاطرنشان کرد: چراکه حفاظت از محیط ‌زیست بر عهده تک‌تک افراد جامعه است و محیط‌ زیست متعلق به همه مردم است و در صورت بروز این تخلفات و ادامه آن نسل گونه‌های نادر و کمیاب منقرض شده و از بین می‌رود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید