پرورش قزل‌آلای رنگین کمان در‌ نرماشیر

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


جزینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت‌: شهرستان نرماشیر با دارا بودن چاه‌ها و قنات‌های متعدد و پر آب از ظرفیت خوبی در زمینه پرورش انواع آبزیان برخوردار است.
وی افزود‌: شهرستان نرماشیر قابلیت پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در هر دو نیمه سال را دارد و جهاد کشاورزی آمادگی لازم را برای همکاری با افرادی که بتوانند این طرح را اجرا کنند، اعلام می‌کند.
جزینی عنوان کرد: در نخستین طرح یک تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در استخر ذخیره آب کشاورزی به وسعت 60 متر مربع در نرماشیر تولید شده است.
وی با بیان اینکه می‌توان از استخر‌های آب کشاورزی به دو هدف ذخیره آب و پرورش ماهی استفاده کرد، افزود‌: این فعالیت علاوه بر مفرح بودن از سود‌آوری بسیار خوب و زود‌بازده‌ای برخوردار است.
جزینی تصریح کرد‌: پرورش ماهیان گرمابی مانند کپور ماهیان‌ در تعدادی دیگر از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در روستاهای رفیع‌آباد‌، قائم‌آباد و فردوسیه نرماشیر انجام گرفته‌ و امیدواریم با استقبال بیشتر کشاورزان این طرح توسعه بیشتری داشته باشد.
وی گفت‌: با توجه به دوره کوتاه مدت پرورش قزل‌‌آلا که حدودا‌ شش ماه طول می‌کشد، می‌توان زمینه مناسبی در امر اشتغالزایی‌ شهرستان نرماشیر ایجاد کرد

دیدگاه خود را بیان کنید