پرداخت 2ميليارد ريال غرامت آبزی پروری در چهارمحال و بختياري

یک‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


واحد مرکزی خبر :180 میلیارد ریال غرامت سرمازدگی در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.
مدیر گروه خدمات بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: پارسال 73هزار هکتار از مزارع و 16 هزار هکتار از باغ های چهارمحال و بختیاری معادل 130میلیارد ریال دچار سرمازدگی شد .
آقای یوسفی افزود : همچنین پارسال در بخش دام و طیور هم 47میلیارد ریال ، آبزیان پرورشی 2میلیارد ریال و در بخش زنبور عسل یک میلیارد ریال خسارت به دامداران پرداخت شد .
وی با بیان اینکه در سال جاری هم تاکنون خسارت هایی به باغ های حاشیه زاینده رود وارد شده است گفت : کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت های وارده شده هستند .
مدیرکل مرکز مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: جبران خسارت ناشی از خشکسالی های چهار سال اخیر در این استان ، 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است .
آقای فرهادی افزود: : اعتبارات خشکسالی برای احداث سدهای کوچک خاکی، آبرسانی شهری و روستایی، خرید تانکر، لایروبی و بهسازی انهار و مرمت قنوات، اجرای استخرهای ذخیره‌ آب کشاورزی، اجرای کانال‌های آبرسانی، پوشش انهار آب شرب دام، تغذیه مصنوعی، اجرای ‌روش های نوین آبیاری و تجهیز و نوسازی اراضی هزینه می شود .
خشک شدن 20 هزار هکتار از باغها ، خشکیدن 230 حلقه از مجموع 330 حلقه چاه آب و کاهش 50 درصدی آبدهی مابقی چاه‌ها، کاهش عمق آبرفت‌های این استان، عدم برداشت محصول از 40 هزار هکتار زمین دیم بخشی از آسیب‌های خشکسالی در این استان است .
از وسعت یک میلیون و 460 هزار هکتاری استان چهارمحال و بختیاری حدود 278 هزار هکتار آن اراضی کشاورزی و 140 هزار هکتار آن باغ است

دیدگاه خود را بیان کنید