بندر صيادي دير دوباره واگذار شد

چهار‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید


رئیس اداره بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از نیاز ضروری بندر صیادی دیر به اعتبارات ویژه بازسازی خبر داد و گفت : این بندر به تازگی به بخش جدیدی واگذار شده است
علیرضا زارع گفت: در اجرای سیاست های کلی اصل 44 ، مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی دیر در سال 90 در اختیار تعاونی صیادی quotation mark لنج داران سنتی quotation mark قرار گرفت.
وی ادامه داد: بعد از سه سال ، مدیران تعاونی به دلیل بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری بندر از این واگذاری استعفا دادند.
زارع خاطرنشان کرد: مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی دیر در اختیار تعاونی دیگری با نام quotation mark کشتی داران صید صنعتی دیر quotation mark قرار گرفت.
بندر صیادی دیر در سال 76 به بهره برداری رسید.
زارع تاکید کرد: در حال حاضر بازسازی بندر صیادی دیر ، دغدغه پیشروی بهره برداران بخش خصوصی و اداره کل شیلات استان است.
وی با اشاره به اینکه بنادر صیادی استان بوشهر به لحاظ میزان توسعه و عملکرد و بهره وری در سه سطح تقسیم بندی شده است، خاطرنشان کرد: بندر صیادی دیر در کنار بنادر صیادی صلح آباد،بوشهر،عامری ،نخل تقی و جلالی جزء بنادر سطح یک استان محسوب می شود.
رییس اداره بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر، یادآور شد: امیدواریم برای حفظ این سرمایه ملی، سازمان شیلات ایران اعتبارات ویژه ای برای نوسازی این بندر اختصاص دهد.
زارع گفت : برای بازسازی این بندر صیادی به اعتباری در حدود یک میلیارد تومان نیاز خواهد بود.
از سال 87 ،مدیریت بهره برداری و نگهداری هشت بندر صیادی استان به تعاونی های صیادی واگذار شده است که امید می رود به رونق صنعت صید و صیادی کمک کند.
استان بوشهر با دارا بودن مرز طولانی با خلیج فارس و برخورداری از گونه های ارزشمند آبزیان اقتصادی، فعالیت صید و صیادی را به عنوان یکی از پایه های اصلی توسعه استان مد نظر دارد و 14 هزار صیاد فعال با 546 فروند لنج ، هزار و 690 فروند قایق و 20 فروند کشتی به صید و صیادی مشغول
است
منبع : شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران

دیدگاه خود را بیان کنید