کمیجان رتبه نخست تولید آبزیان استان مرکزی را به خود اختصاص داد

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

کمیجان رتبه نخست تولید آبزیان استان مرکزی را به خود اختصاص داد
مسوول امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان گفت:این شهرستان پارسال با تولید 481 تن ماهی سردآبی سه سال بطور متوالی مقام اول استان را در بخش شیلات به خود اختصاص داده است.
عباس وفسی افزود: همچنین طی این مدت یک میلیون و دویست هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان رهاسازی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 40 نفر بطور مستقیم و57 نفر بطور غیر مستقیم در حوزه شیلات در این شهرستان اشتغال دارند.

وفسی با اشاره به اینکه سه استخر جدید درسال جاری در این شهرستان به بهره برداری می رسد ،اظهار داشت: با بهره برداری از این واحدها پیش بینی می شود میزان رهاسازی بچه ماهی در سال جاری به بیش از یک میلیون و پانصد هزار قطعه برسد.

وی با بیان اینکه تنها کارخانه تولید خوراک آبزیان استان مرکزی در شهرستان کیجان قرار دارد بیان کرد: سالانه بیش از 10 هزار تن تولید خوراک آبزیان در این شهرستان تولید وبه 15 استان کشور ارسال میشود ودر استان های همجوار دارای نماینگی فعال است.

مسوول امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان گفت:در راستای ترویج استفاده از ماهی در برنامه غذایی برای سه هزار و 200 نفر از زنان خانه دار روستایی و شهری و همچنین در مراکز اموزشی و دانشگاه های پیام نور وآزاد کلاس آموزشی طبخ غذا با گوشت ماهی برگزار شده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید