محیط بانان اردبیلی دریاچه نئور را پاکسازی کردند

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

محیط بانان اردبیلی دریاچه نئور را پاکسازی کردند
کارکنان و محیط بانان اداره کل محیط زیست استان اردبیل منطقه حفاظت شده دریاچه نئور اردبیل را پاکسازی کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در این برنامه با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: دریاچه حفاظت شده نئور نگینی از طبیعت استان و یکی از جلوه های زیبای خلقت خداوندی است
سیدرضا موسوی هدف از برگزاری این برنامه را آگاه سازی مردم و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ذکر کرد.

وی افزود: مردم و مسولان باید دست به دست هم دهند تا با اقدامات فرهنگی و همچنین اجرای دقیق قوانین و مقررات از آلودگی مناطق مختلف گردشگری و تفریحی و توریستی جلوگیری شود و این فضا برای مسافران و گردشگران رضایت بخش باشد.

دریاچه نئور در 48 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان اردبیل و در فاصله 40 کیلومتری شمال شرق شهر تالش (هشتپر) در میان کوهستان باغرو در ارتفاع بیش از دو هزار و 500 متری از سطح دریا واقع شده است.

منطقه تحت حفاظت نئور به عنوان بزرگترین پناهگاه جانوران آب شیرین منطقه شامل دو دریاچه بزرگ و کوچک در مجموع به مساحت 2 / 2 کیلومترمربع می باشد و متوسط عمق دو دریاچه که در فصل های پرآب بهم پیوسته و دریاچه واحدی را شکل می دهند، حدود پنج متر است.

منطقه سیمایی متشکل از ساحلی ، اراضی ، جلگه ای و کوهستانی دارای پوشش گیاهی متنوعی از گیاهان خشکی زی و آبزی بوده و ارزش های زیستگاهی ، طبیعت گردی ، زنبورداری ، کشاورزی و دامداری دارد.

بنا به اعلام دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران ، با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و فراوانی منابع آبی در این حوضه 70 گونه گیاهی شناسایی شده که استفاده دارویی ، خوراکی و صنعتی دارند ، همچنین 90 گونه جانوری بومی و مهاجر شامل هفت گونه آبزیان ، دو گونه دوزیست ، 10 گونه خزنده ، 23 گونه پستاندار و 48 گونه پرنده حیات وحش منطقه تشکیل می دهد.

پلانکتون ، دو گونه صدف ، گونه هایی از شیرونومید ، صدف دو کفه ای ، زالو ، دو گونه سنجاقک ، گاماروس (نوعی سخت پوست آب شیرین) و ماهی قزل آلا گونه های آبی نئور را تشکیل می دهند اما گونه گیاهی غالب داخل دریاچه نئور بارهنگ آبی است و در حوزه آبریز دریاچه مجموعه ای از گیاهان استپی و کشتزارهای گندم ، جو ، عدس و نخود نیز وجود دارد
منبع : خبرگزاري جمهوري اسلامي

دیدگاه خود را بیان کنید