باید عرضه آبزیان به بازارهای غیررسمی محدود شود

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۸۴ بازدید
باید عرضه آبزیان به بازارهای غیررسمی محدود شود

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: برای رعایت بهداشت در سطح شهر بندرعباس می‌بایست عرضه آبزیان به بازارهای غیررسمی موجود در شهر محدود شود

پرویز محبی صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان حوزه شهری اظهار کرد: استان هرمزگان بیشترین میزان صید، بیشترین تعداد شناور و بیشترین تعداد جامعه بهره‌بردار را در حوزه شیلات دارد.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر در زمینه آبزی‌پروری در قفس نیز اقدامات بسیار خوبی در هرمزگان صورت گرفته به طوری که موافقت اصولی تولید 80 هزار تن ماهی در قفس صادر شده که امسال از مرز 7 هزار تن برداشت از سطح قفس‌های موجود در آب‌های استان عبور خواهیم کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه میزان تولید میگوی پرورشی از سطح مزارع استان هرمزگان از 3 هزار تن در سه سال قبل به بیش از 10 هزار تن در سال جاری رسیده است، عنوان کرد: در حوزه تولید ماهی در آب‌های شیرین استان نیز موفق به تولید محدود ماهی خاویاری در قالب طرحی آزمایشی شده‌ایم که آن را در سال آینده ادامه خواهیم داد.

محبی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما در زمینه عرضه محصولات شیلاتی، سلامت مردم در زمان استفاده است و اصرار داریم تا عرضه ماهی و آبزیان به بازارهای غیررسمی سطح شهرها محدود شود.

وی گفت: ما در شهر بندرعباس شاهد تجمع فعالیت‌های مرتبط با حوزه صیادی در مجاورت بنادر صیادی هستیم و از 290 شناور رسمی مجوزدار تنها 20 شناور متعلق به منطقه خواجه‌عطا است و بیش از 200 شناور در این منطقه به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند که گاها با عبور از عرض بلوار ساحلی باعث تصادف در این منطقه می‌شوند.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: شیلات متولی مدیریت یا عرضه غیرمجاز محصولات شیلاتی نیست اما در زمینه ساماندهی عرضه در مراکز بهداشتی آماده همکاری هستیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید