آب رودخانه زاینده‌رود با هدف کشت پاییزه برای کشاورزان بازگشایی شد

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

آب رودخانه زاینده‌رود با هدف کشت پاییزه برای کشاورزان بازگشایی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: آب رودخانه زاینده رود با هدف کشت پاییزه برای کشاورزان بازگشایی شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.
محمد‌علی طرفه در حاشیه کارگروه گردشگری در اصفهان با اشاره به بازگشایی دریچه‌های سد مخزنی زاینده‌رود در بامداد روز سه‌شنبه، اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با وزیر نیرو و مسئولان وزارتی و همچنین کشاورزان حوضه زاینده‌رود مقرر شد، آب به منظور کشت پاییزه در اواسط آبان‌ماه رها شود.
وی با اشاره به اینکه بهترین زمان بازگشایی آب براساس هماهنگی انجام شده، پیش‌بینی بارش‌ها و نظرات خبرگان کشاورزی این ایام بوده است، ادامه داد: این آب موجب تامین نیاز کشاورزان برای انجام کشت پاییزه است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه میانگین دبی آب خروجی سد به میزان 75 متر مکعب در ثانیه است، تصریح کرد: امید داریم با شرایط مساعد بتوانیم دریچه‌های سد را به مدت یک ماه باز نگه داریم و پس از آن نیز در فواصل زمانی متناوب تزریق آب به محور زاینده‌رود را خواهیم داشت.

طرفه با اشاره به تأثیر جریان آب در وضعیت گردشگری استان اصفهان، ادامه داد: ان شاءالله با تداوم جریان آب در ایام پایانی سال مسافران اصفهان با منظره زاینده‌رود زنده روبرو شده و خاطره فرح‌بخشی از اصفهان در اذهان باقی بماند.

وی در پایان از آحاد مردم که با دیدن جریان آب در دامان زاینده‌رود خوشحال می‌شوند، خواست تا با دعا به درگاه باریتعالی و طلب بارش رحمت الهی به باز بودن رودخانه حیاتبخش زاینده‌رود کمک کنند.

به گزارش فارس؛ اوایل صبح پنجشنبه آب زاینده‌رود وارد شهر اصفهان می‌شود.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید