ممنوعیت صید ماهی در تمام رودخانه های گیلان

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


(ایسنا)- منطقه گیلان، با اشاره به اینکه معمولاً تخم ریزی ماهیان رود کوچ از 15 اسفند ماه شروع می شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: صید ماهی به صورت تورها و دسته جمعی همواره ممنوع است و در مدت مذکور صید ماهی با قلاب نیز ممنوع اعلام می‌شود.
وی افزود: این زمان فرصتی برای آبزیان دریای خزر و ماهیان است تا امکان تخم ریزی و تولید مثل را از دست ندهند.
عبدوس ادامه داد: تمامی رودخانه‌هایی که مکان تخم ریزی ماهیان در گیلان هستند، توسط 190 نفر از محیط بانان استان کنترل و محافظت می شوند.
مدیرکل حفاظت زیست گیلان با اشاره به اینکه رودخانه سفیدرود مهمترین رودخانه برای ماهیان کوچ رود در گیلان است، خاطرنشان کرد: در پارک ملی بوجاق نیز 30 نفر از محیط بانان استان برای حفاظت از این رودخانه به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در صورت مشاهده متخلفین ابزارآلات و کشفیات آنها ضبط خواهد شد و در اولین فرصت به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
عبدوس با بیان این مطلب که صید حتی یک ماهی که در حال حاضر هزاران تخم در شکم آن وجود دارد، هزاران ماهی را در آینده نابود خواهد کرد، تاکید کرد: صید نکردن ماهی در این مدت به نفع ماهیگیران است تا سال آینده با کاهش ماهی ها در فصل صید مواجه نشوند.
وی از ماهیگیران خواست فرصت تخم ریزی را به ماهیان بدهند تا این ماهیان ذخائر خود را برای سال آینده در رودخانه و دریای خزر بازسازی کنند

دیدگاه خود را بیان کنید