صید بیش از 6 هزار تن ماهی استخوانی در مازندران

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

صید بیش از 6 هزار تن ماهی استخوانی در مازندران
(ایسنا) منطقه مازندران، اظهار داشت: 54 شرکت تعاونی صیادی پره استان مازندران درفصل صید سال گذشته پس از 6 ماه تلاش و کوشش و رعایت قواعد و مقررات صیادی موفق شدند حدود 6400 تن انواع ماهی استخوانی را از در دریا صید و به بازار عرضه کنند.
وی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را حدود 86.5 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: متوسط قیمت ماهی درفصل صیدگذشته 13 هزار و 500 تومان بوده است.
مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
حبیب نژاد یادآور شد: ماهی سفید از عمده‌ترین ماهی صید شده بوده که به نظر کارشناسان تکثیر سالیانه ده ها میلیون قطعه بچه ماهی و رهاسازی آن دررودخانه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی سرانه صید هرشرکت را 75 تن اعلام کرد و افزود : جامعه صیادی امروز به دلیل اهمیت منابع و ذخایر آبزیان دریایی به طور خودجوش، ضمن رعایت قوانین و مقررات صیادی دربازسازی ذخایر و تکثیر و رها سازی بچه ماهی مشارکت فعالی دارد به طوری که در کنار مشارکت با مراکز بازسازی ذخایر ماهی، به تکثیر طبیعی ماهی‌های سفید پرداخته و با ابتکار جدیدی درمنطقه غرب استان در رودخانه چشمه کیله مناطق حفاظت شده‌ای را برای تکثیرطبیعی فراهم کردند که پیش‌بینی می‌شود با توسعه این فعالیت‌ها، صید در دریا رونق یابد

دیدگاه خود را بیان کنید