تولید ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه ماهی زینتی در همدان

چهار‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
تولید ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه ماهی زینتی در همدان

مدیر شیلات استان همدان، از تولید ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه ماهی زینتی در ۴۶ واحد پرورش ماهی طی سال گذشته خبرداد

علی دولو، مدیر شیلات استان همدان در سال گذشته 20 میلیون و 400 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا و 3 میلیون و 980 هزار قطعه ماهی زینتی در همدان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهی زینتی صرفاً ماهی قرمز شب عید نیست، بیان داشت: انواع ماهی‌های زینتی در همدان تولید می‌شود که این ظرفیت می‌تواند به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: مزایای استفاده از ماهی های زینتی بسیار بالا است و خوراک غذای روح و سلامتی برای کسانی است که از طبیعت کمترین بهره را دارند.

مدیر شیلات استان همدان اظهار کرد: ماهی های زینتی هم در قالب واحد مشاغل خانگی وهم در قالب کارگاهی تکثیر و پرورش می شوند.

با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان افزایش داشته است، عنوان کرد: در راستای افزایش مصرف آبزیان و قرارگیری در سبد خانوار کلاس های آموزش آشنایی با روش های طبخ آبزیان در سطح استان برگزار شده است.

دولو تصریح کرد: همچنین افزایش تعداد مراکز پرورش ماهی، در دسترس بودن ماهی تازه، قیمت مناسب و برگزاری دوره های آموزشی موجب شده تا حدودی سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 56 مجوز مشاغل‌خانگی در بخش شیلات با ایجاد اشتغال برای 56 نفر صادر شده است،خاطرنشان کرد: بخش شیلات استان در سال گذشته برای 954 نفر اشتغال مستقیم و 1908 نفر اشتغال فصلی ایجاد کرده است

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید