اولین مدیرکل شیلات استان اردبیل معرفی شد

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۳۹ بازدید


باشگاه خبرنگاران ، در مراسمی که ظهر امروز و در ساختمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، میر آرمان واعظی مدیر سابق شیلات استان به عنوان اولین مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل معرفی شد.

در این مراسم مدیرکل شیلات استان اردبیل در سخنانی با یادآوری اینکه ظرفیت‌سنجی توسعه شیلات در استان اردبیل انجام شده است، اظهار داشت: بر اساس این ظرفیت ما تا 10 سال آینده تولیدمان را باید به 100 هزار تن برسانیم.

میر آرمان واعظی با بیان اینکه تا سه سال آینده می‌توان این ظرفیت را به حدود 30 تا 40 هزار تن رساند، یادآور شد: ما در سه اولویت برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام خواهیم داد تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی اولویت اول را بهره‌برداری درست از آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی استان در پرورش ماهی اعلام کرد که این خود قطعاً به افزایش واحد سطح در امر تولید و همچنین نوین‌سازی استخر‌ها به شکل مکانیزه کمک خواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد: در میان مدت حرکت ما به سمت توسعه استخرهای با ظرفیت بالاست و همچنین مطالعاتی را در پشت سدها و پایاب سدها انجام می‌دهیم.

واعظی افزود: در این زمینه در منطقه گرمی سد یامچی و مشگین‌شهر ظرفیت‌سنجی انجام شده و ما در یک برنامه بلند مدت قادر خواهیم بود ظرفیت تولیدمان را تا سقف 100 هزار تن ارتقا دهیم.

این مسئول به اقبال مردم برای استفاده از گوشت ماهی و آبزیان اشاره کرد و بیان داشت: این خود مشوقی برای توسعه شیلات و صنایع تبدیلی آن در استان خواهد بود که از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در پایان با ابراز خرسندی از ارتقای مدیریت شیلات استان به اداره کل با تلاش مسئولان استان تاکید کرد: این ارتقا می‌تواند یک مشوق و دلگرمی برای همه ما باشد تا ظرفیت تولیدمان را در آبزی‌پروری ارتقا بخشیم

دیدگاه خود را بیان کنید