قزوین سومین تولیدکننده ماهی‌های زینتی کشور

یک‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


(ایسنا)، بیان کرد: به منظور بالا بردن فرهنگ مصرف آبزیان طی سال گذشته بیش از سه هزار تن انواع ماهی در این استان تولید شد.
وی ادامه داد: این میزان از ماهی در 156 واحد سردآبی و 75 واحد گرمابی تولید شده است و همچنین طی این مدت 25 تن ماهی خاویاری در شش واحد تولید شد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: حفاظت از جمعیت آبزیان در منابع آب‌های طبیعی، آبزی پروری ضروری است، از این رو با توجه به محدودیت در تأمین آب و همچنین نیاز به اقتصادی کردن تولید ماهی و بهره برداری بهینه از آب موجود در استخرها افزایش تولید در واحد سطح اهمیت بسزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در آب‌های داخلی راهی مناسب برای تولید پروتئین مرغوب، ایجاد اشتغال و درآمد در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.
شکری تصریح کرد: تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان قزوین موقعیت مناسبی را برای پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و سایر گونه‌ها فراهم کرده است.
وی یادآورشد: طی سال 91 استان قزوین در بخش ماهیان زینتی با تولید 17میلیون و 300 هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی شامل گلدفیش، سوروم، آنجل و گوپی در 19 کارگاه پرورش ماهی به مقام سوم در کشور دست یابد

دیدگاه خود را بیان کنید