شیلات و هواشناسی مازندران توافق‌نامه همکاری امضا کردند

چهار‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

شیلات و هواشناسی مازندران توافق‌نامه همکاری امضا کردند
خبرگزاری فارس از بابلسر، حسن حبیب‌نژاد مدیرکل شیلات مازندران صبح امروز در نخستین نشست مشترک راهکارهای توسعه همکاری هواشناسی و شیلات مازندران با ضروری دانستن اطلاعات هواشناسی در فعالیت‌های شیلاتی گفت: مازندران با اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر در فعالیت‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری و همچنین حفاظت منابع آبزیان نقش بسزایی ایفا کرده است.
حبیب‌نژاد، اطلاعات هواشناسی را در روند فعالیت فعالان این عرصه بسیار ضروری و با اهمیت دانست و افزود: اطلاع از آخرین وضعیت هواشناسی و اخبار مربوط به وقوع احتمالی سیل و طوفان که به صورت آنلاین، کوتاه مدت و به موقع در اختیار مدیران و فعالان شیلاتی قرار می‌گیرد به عنوان اقدامات پیشگیرانه یک نیاز حیاتی است.
وی بر اهمیت آگاهی از وضعیت هوا و شرایط جوی دریا برای لنج‌های صیادی، صیادان و توجه به آن تاکید کرد.
نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز در این نشست بیان داشت: ایستگاه‌های هواشناسی با استفاده از فناوری پیشرفته مخابراتی از طریق سیستم سوئیچ و خطوط پرسرعت مخابراتی می‌تواند در فعالیت‌های شیلاتی کاربرد موثر و حیاتی داشته باشد.
به گزارش فارس، در پایان تفاهم‌نامه‌ای در زمینه همکاری مشترک به منظور توسعه همکاری بین دو اداره کل شیلات مازندران و اداره کل هواشناسی استان درباره تهیه داده‌های آماری ارائه پیش‌بینی‌های جوی، دریایی و همکاری تحقیقاتی، مطالعاتی و همچنین آموزش‌های کاربردی و تخصصی به بهره‌برداران شیلاتی و کارشناسان بین دو اداره کل منعقد و تدوین شد.
با توجه به اهمیت استقرار و نصب بویه‌های هواشناسی و همچنین سیستم هوانما مقرر شد تا معاونت‌های تخصصی دو اداره کل در جلسات مشترک زمینه‌ها و راهکارهای لازم برای راه‌اندازی آن، در محوطه بندر شیلاتی بابلسر را تعیین و مشخص کنند

دیدگاه خود را بیان کنید