«افزایش سرانه مصرف آبزیان در برنامه پنجم توسعه

یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


باشگاه خبرنگاران از بندرعباس، محسن مشکوه امروز در نشست بررسی طرح تضمین کیفیت آبزیان از افزایش سرانه مصرف آبزیان در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه صحبت و اظهار داشت: لازمه افزایش سرانه مصرف آبزیان، توسعه مراقبت، بهداشت و سلامت آبزیان و بهبود عرضه و کیفیت است.
وی در ادامه از اجرای طرح رهگیری محصولات شیلاتی از زمان تولید تا عرضه خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح که در قالب طرح تضمین کیفیت آبزیان و فرآورده‌های شیلاتی محقق می‌شود، در واقع نظارت بیشتر بر تولید، نحوه توزیع و عرضه و حذف فرآورده‌های شیلاتی ناسالم و بی‌کیفیت از چرخه مصرف است.
نیازمند اعتبارات برای اجرای طرح هستیم
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با بیان اینکه اجرای طرح تضمین کیفیت آبزیان نیازمند استانداردسازی بنادر استان و همچنین شرایط این بنادر است، اظهار داشت: در قدم نخست در اجرای این طرح باید اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز نیز تامین شود.
وی با بیان اینکه در این راستا باید به واگذاری کد بهداشتی به شناورهای سنتی نیز توجه داشت، یادآور شد: رهگیری محصولات شیلاتی می‌تواند سبب افزایش کیفیت و همچنین تضمین و اطمینان برای مصرف کنندگان شود.
میرزاده پیرامون نحوه ورود صید به بنادر مجاز نیز افزود: در این مسیر باید به سمتی برویم که تنها از صیادانی صید را تحویل بگیریم که دارای فاکتور حمل و نقل از اتحادیه مربوطه باشند.
ضرورت ارائه کد بهداشتی به شناورهای سنتی هرمزگان
عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ارائه کد بهداشتی موقت به شناورهای سنتی صیادی در هرمزگان، ضروری است، اضافه کرد: اجرای طرح‌های زیرساختی لازمه رسیدن به محصولات با کیفیت است

دیدگاه خود را بیان کنید