تنها مرکز تکثیر میگوی آب شیرین فعال کشور در قصرشیرین واقع است

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


باشگاه خبرنگاران کرمانشاه : شاهین کردرستمی گفت: این مرکز از سال 82 راه اندازی شده و ظرفیت تولید سه میلیون قطعه پست لارو میگوی آب شیرین در سال را دارد.

وی افزود: از پست لاروهای تولید شده تعدادی به سایر استان ها برای پرورش انتقال می یابد و مابقی آنها نیز در مزارع پرورش ماهی و میگو مجتمع شهدای قصرشیرین رهاسازی و پرورش می یابند.

کردرستمی اظهار کرد: فاز اول مجتمع پرورش ماهی و میگو شهدا در سطح یک هزار هکتار با مساحت آبگیری 500 هکتار و 50 بهره بردار در ابتدای جاده خسروی فعالیت می کند.

مدیر شیلات قصرشیرین گفت: بمنظور اقتصادی شدن، پرورش میگوی آب شیرین در قصرشیرین توام با پرورش ماهی انجام می شود.
پیش بینی می شود امسال در زمان صید میگو که از مهر ماه آغاز می شود، 40 تن میگو از مزارع استحصال و روانه بازار مصرف داخلی و همچنین صادرات به کشور عراق شود.

کردرستمی افزود: در صورت توسعه مرکز تکثیر و ایجاد مراکز عمل آوری و بسته بندی میگو در قصرشیرین و دستیابی به بازار مصرف با عنایت به شرایط آب و هوایی مناسب و قابلیت پرورش این گونه آبزی در منطقه، دستیابی به تولید چند برابری میگو در این شهرستان دور از دسترس نیست.

وی تاکید کرد: از اهداف اولیه تاسیس مجتمع پرورش ماهی شهدای قصرشیرین که تاسیسات زیربنایی آن با استفاده از اعتبارات دولتی ایجاد شده، اشتغالزایی و استفاده بهینه از منابع آب و اراضی درجه سه و چهار است که این مهم تاکنون محقق شده است.

قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه است وبیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد

دیدگاه خود را بیان کنید