صدور پروانه بهره‌برداری 20 طرح شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری

چهار‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۰ بازدید


نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در سال گذشته 80 پروانه بهره‌برداری در بخش کشاورزی در زمینه پرورش گاو شیری، پرواری گوساله، پرواری بره، پرواری گوسفند داشتی و پرورش اسب در این استان صادر شده است.
وی افزود: صدور پروانه بهره‌برداری طرح‌هایی تولید و پرورش مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، شیلات و آبزیان با ظرفیت 574 تن، تولید قارچ خوراکی و دو طرح گلخانه سبزی و صیفی نیز از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود.
نیازی با اشاره به نقش و اهمیت بخش کشاورزی در توسعه پایدار، گفت: بخش کشاورزی که در گذشته عمده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شد، با شکل گیری و رشد نظام سرمایه‌داری در اروپا، به‌گونه‌ای تکامل یافت که در حال حاضر با فعالیت‌های صنعتی در کشورهای پیشرفته درآمیخته و نقش مهمی در جریان تمرکز سرمایه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کشاورزی این قابلیت را دارد تا در پویایی توسعه پایدار یک کشور نقش بسیار مهمی ایفا کند.
وی در ادامه با اشاره به اهداف کشاورزی پایدار، گفت: یک برنامه کشاورزی پایدار موفق در بر گیرنده اهدافی مانند، فراهم کردن امنیت غذایی همراه با افزایش کمی و کیفی آن علاوه بر در نظر گرفتن نیاز‌های نسل‌های بعدی، حفاظت از منابع آب، خاک و منابع طبیعی؛ حفاظت از منابع انرﮊی در داخل و خارج از مزرعه؛ حفظ و بهبود سود آوری کشاورزان؛ حفظ نیروی حیات جامعه روستایی؛ حفظ تنوع زیستی و قابلیت پذیرش از سوی جامعه است

دیدگاه خود را بیان کنید