تاکید استاندار اردبیل بر توسعه شیلات

چهار‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


(ایسنا)، جلسه توسعه صنعت شیلات استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد
استاندار اردبیل گفت: توسعه شیلات وآبزی‌پروری در استان گشایش محسوسی را در اشتغالزایی و افزایش تولید ثروت درمنطقه ایجاد خواهد کرد.
در این جلسه اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل با بیان مطلب فوق افزود: استان اردبیل به دلیل داشتن قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در بخش کشاورزی از دستگاه‌های دخیل خواست تا در جهت افزایش و توسعه شیلات، زمینه استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه آبزیان را فراهم آورند.
وی رفع موانع و مشکلات شیلات را از برنامه‌های ضروری این ستاد عنوان کرد و گفت: باتوجه به منابع خدادادی و وضعیت مطلوب کشاورزی به لحاظ حاصلخیز بودن خاک و تنوع آب وهوا در استان، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی و استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی یکی از راه‌های مهم است که دستگاه‌های ذی ربط باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان در بخش آبزی‌پروری گام‌های موثری بردارند تا شاهد توسعه و رشد صنعت شیلات دراستان باشیم.
استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم رفع موانع و مشکلات شیلات از سوی دستگاه‌های متولی گفت: دستگاه‌های ذیربط باید در تخصیص آب مورد نیاز و صدور مجوز برای پرورش آبزیان در استخرهای کشاورزی بصورت دو منظوره و پرداخت تسهیلات بانکی با رعایت ضوابط بستر مناسبی را به پرورش دهندگان ماهی در راستای توسعه شیلات فراهم آورند که با انجام اینکار نه تنها مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت بلکه به اشتغالزایی استان نیز کمک خواهد شد.
نیکزاد برسرمایه‌گذاری در بخش شیلات و آبزیان در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای گسترش آبزی‌پروری باید اداره کل شیلات و شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان با تعامل و همکاری یکدیگر آب‌های برداشتی از چاه و رودخانه‌ها را در مرحله اول برای پرورش ماهی بکار برده و سپس از آن برای آبیاری مزارع استفاده کنند.
دراین جلسه مدیرکل شیلات و آبزیان استان نیز گزارشی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص اصلاح فرآیند کار و استفاده مطلوب از امکانات در رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده مبنی بر گسترش توسعه صنعت شیلات دراستان ارائه نمود

دیدگاه خود را بیان کنید