همکاری با ویتنام در بخش کشاورزی توسعه می یابد

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

همکاری با ویتنام در بخش کشاورزی توسعه می یابد
استاندار مازندران در دیدار با سفیر ویتنام در ایران گفت:همکاری دو کشور در بخش کشاورزی توسعه می یابد.
ربیع فلاح روز شنبه در دیدار ' نگویان هانگ تاچ' در ساری به کشاورزی و ظرفیت بالای استان در تولید برنج، مرکبات، شیلات و آبزی پروری اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه صنعت، معدن و تجارت نیز مازندران در شمار استان هایی است که زمینه کار بسیار فراهم است و می توان در این راستا همکاری های خوبی داشت.
وی تصریح کرد: همسایگی با چهار کشور پیرامونی دریای مازندران و وجود چهار بندر مهم تجاری و نفتی در استان از مزیت هایی است که در توسعه مناسبات قابل بهره گیری است.
فلاح با بیان این که تجارت و گردشگری با توجه به ورود سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر به استان مازندران می تواند از موضوعات و اهداف همکاری های مشترک ویتنام و مازندران باشد، بیان داشت: توسعه مناسبات در موضوع گردشگری دریایی با توجه به ظرفیت دو کشور باید به جد دنبال شود.

نگویان هانگ تاچ' سفیر ویتنام در ایران اسلامی نیز در این دیدار بر شباهت های کشور ویتنام و استان مازندران تاکید کرد و یاد آور شد: قرار گرفتن در نوار ساحلی و فعالیت های کشاورزی بر شباهت های این دو منطقه می افزاید و پس از نیم ساعت از ورود به مازندران احساس کردم در خانه ی خود هستم.

سفیر ویتنام در ایران با اشاره به این که موقعیت های زیادی را برای همکاری متقابل و توسعه مناسبات در مازندران برای ویتنام می بینم، اظهار داشت: با بهره گیری از دانش فنی موجود در مازندران، می توان برنج مرغوب ایرانی را در ویتنام تولید کرد.

وی افزود: ما برای همکاری اشتیاق کامل داریم و اشتیاق شما را نیز در این دیدار ملاحظه کردیم و به توسعه مناسبات با توجه به توانمندی های دو طرف اعتقاد داریم.

سفیر ویتنام در ایران با اشاره به این که برخی شباهت ها و ویژگی های مشترک مازندران و ویتنام در راستای توسعه مناسبات در زمینه های مختلف، موجب امیدواری است، خاطر نشان ساخت: باید زمینه های همکاری فی مابین شناسایی و بالفعل شود.

وی با بیان این که ویتنام در زمینه مبارزه با استعمار از سوابق خوبی برخوردار است، یاد آور شد: وضعیت کنونی ویتنام و پیشرفت های سال های اخیر این کشور قابل توجه است.

کریم سجادی، سفیر پیشین ایران در ویتنام و رییس انجمن دوستی ایران با ویتنام در این دیدار با اشاره به این که سال گذشته قرار داد خواهر خواندگی بین تهران و هانوی منعقد شده است، بیان کرد: انعقاد قرارداد خواهر خواندگی بین ساری و هانوی می تواند به توسعه مناسبات فی مابین مازندران و ویتنام کمک کند.

وی خاطر نشان ساخت: روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و ویتنام قابلیت افزایش تا 2 میلیارد دلار را داراست.

سفیر ویتنام در ایران و هیات همراه امروز و فردا از مراکز مختلف آموزشی، تحقیقاتی، علمی، اقتصادی مازندران به منظور آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های استان دیدن می کنند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید