چاه‌نیمه چهارم تنها راه کمک به ارتزاق صیادان سیستان

چهار‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

چاه‌نیمه چهارم تنها راه کمک به ارتزاق صیادان سیستان
مدیرکل شیلات سیستان با بیان اینکه چاه نیمه چهارم می‌تواند بعنوان تنها راه ارتزاق و کمک به معیشت صیادان منطقه محور فعالیت‌های شیلاتی باشد، گفت: بعلت رها کردن 2.5 میلیون قطعه بچه ماهی در 3 سال گذشته در چاه نیمه‌ها بر اساس تصمیم‌گیری در ستاد توسعه‌ی بخش کشاورزی صیادان سیستانی موفق شدند پارسال، 3000 تن ماهی از چاه نیمه چهارم برداشت کنند
«خمر» اظهار کرد: چون آب چاه نیمه چهارم برای مصرف شرب در نظر گرفته شده است، از این‌رو اجازه رها کردن بچه ماهی از ابتدای سال تاکنون داده نشده است.

وی افزود: تنها راه کمک به صیادان و خانواده‌های آنها اختصاص کاربری چاه نیمه چهارم بمنظور فعالیت‌های کشاورزی و شیلاتی است.

مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: 3707 صیاد در قالب 15 تعاونی صیادی و یک اتحادیه‌ی صیادی در سیستان به صیادی اشتغال دارند که خشکیدگی هامون اقتصاد آنها و معیشت خانواده‌هایشان را با تهدید جدی مواجه کرده است.

خمر گفت: پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس و در چاه نیمه‌ها یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و درآمدزایی است که در صورت موافقت مسئولان استانی برای بهره‌گیری از چاه نیمه چهارم حداقل برای 500 نفر شغل ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که خشکسالی، بسیاری از خانواده‌های صیادان را در تنگنای تأمین معاش قرار داده بود چاه نیمه چهارم بخشی از جامعه صیادی را به خود مشغول کرده بود و نیاز شماری از خانواده‌ها را تأمین می‌کرد از این‌رو این تجربه موفق می‌تواند باز هم با توجه به شرایط موجود راهگشا باشد
منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید