تولید بیش از 341میلیون قطعه بچه میگو

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

تولید بیش از 341میلیون قطعه بچه میگو
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از تولید بیش از 341میلیون و 400هزار قطعه بچه میگو و ذخیره سازی بیش از 386 میلیون و 264 هزار قطعه بچه میگو در سطح مزارع پرورش میگو استان هرمزگان از ابتدای سال 93 تا کنون خبر داد.
علی کریمی پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ذخیره سازی از اواخر اسفند سال 92 آغاز شده است گفت : این روند تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد و تاکنون بالغ بر 386 میلیون و 264 هزار قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است که میزان ذخیره سازی تاپایان فصل بازهم افزایش می یابد.
وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 500 میلیون قطعه بچه میگو در سطح مزارع استان ذخیره سازی و بالغ بر 4600 تن در استان تولید میگو پرورشی داشته باشیم.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان بیان کرد در استان هرمزگان بالغ بر 137 مزرعه پروش میگو در قالب شش سایت تیاب شمالی،تیاب جنوبی،مقام،سایه خوش،کولغان و هنگام مشغول به فعالیت هستند.

کریمی ابرازداشت: در استان هرمزگان با فعالیت شش سایت یاد شده بیش از هزار و 562 هکتار از سطح مزارع استان در قالب هزار و 493 استخر به کشت میگو پرورشی اختصاص یافته اند.

وی همچنین بابیان اینکه تاکنون بیش از 341میلیون و 400هزار قطعه بچه میگو در هرمزگان تولید شده است گفت: در این میزان تولید بالغ بر 10 شرکت تولید بچه میگو فعالیت داشته اند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان تصریح کرد تمامی میگوی تولید شده و ذخیره سازی شده از گونه میگوی وانامی است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید