واکنش امام جمعه پارسیان به اخبار تلفات آبزیان

شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

واکنش امام جمعه پارسیان به اخبار تلفات آبزیان
امام جمعه پارسیان به اخبار منتشر شده توسط برخی از رسانه‌ها پیرامون تلفات گسترده ماهی ساردین در این شهرستان واکنش نشان داد
حجت‌الاسلام هادی میرزایی جمعه پارسیاندر خطبه‌های نماز جمعه گفت: بر اساس آمارهای رسمی کشور ما تاکنون 17 هزار شهید در عملیات‌های تروریستی تقدیم کرده که در تمامی این اقدامات دست‌های مدعیان حقوق بشر و سکوت آنان دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: نظام سلطه باید بداند که اقدامات تروریستی نمی‌تواند خللی در عزم و اراده مردم برای توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کند و انگیزه مردم در مسیر عزت و استقلال کشور افزوده شده است
امام جمعه پارسیان با بیان اینکه انگلیس ده‌ها نمونه از عملیات‌ها و طرح‌های ایذایی در مقابل ملت ایران انجام داده، خاطرنشان کرد: باید مراقبت کرد تا دوباره سفارت این کشور به جاسوس‌خانه تبدیل نشود.

میرزایی با بیان اینکه اخباری غیرواقعی در خصوص بیماری آبزیان در پارسیان منتشر شده است، گفت: انعکاس خبری غیرواقع از بیماری آبزیان در محدوده دریایی پارسیان در برخی خبرگزاری‌ها باعث ایجاد شبه و نگرانی در مردم و مسئولان ‌شده بود که طبق گزارش آزمایشگاه‌های شیلات استان این خبرها کذب خوانده شد و سلامت آبزیان منطقه جای تردید ندارد.

امام جمعه پارسیان در حالی این مطلب را مطرح کرده که تاکنون خبرگزاری فارس در اخبار مرتبط با تلفات و مرگ و میر آبزیان (+) از عنوان "بیماری" برای این فاجعه زیست محیطی استفاده نکرده است.

فارس در سلسله گزارشات مستند خود از این پدیده که متاثر از شکوفایی جلبکی (+) است، توجهات را به سمت این امر جلب کرده است.

پدیده شکوفایی جلبکی که طی یک دهه اخیر در آب‌های هرمزگان بارها مسئله‌ساز شده، به دلیل کاهش اکسیژن سبب خفه شدن آبزیان کوچک‌تر می‌شود، که معمولا در دوران شکوفایی میلیون‌ها تلفات بر جای می‌گذارد.

از طرفی مسئولان شهرستان‌ها به‌ویژه در بعد فروش و عرضه آبزیان نگرانند، درج و انتشار اخبار مرتبط با مرگ و میر آبزیان، اعتماد بازار به این گونه محصولات را کاهش داده و سبب کساد مقطعی در فروش آبزیان صید شده شود
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید