افتتاح 6 طرح شیلاتی تالش در هفته دولت

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

افتتاح 6 طرح شیلاتی تالش در هفته دولت
رئیس اداره شیلات تالش از افتتاح شش طرح شیلاتی این شهرستان در هفته دولت خبر داد.
سهراب سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به طرح‌های شیلاتی این شهرستان اظهار داشت: در هفته دولت امسال شش طرح شیلاتی تالش افتتاح می‌شود
وی این طرح‌ها را شامل ماهی سردآبی در خطبه‌سرا، لیسار، قروق، جماکو، خلیفه کری و تکی تازه آباد و یک طرح پرورش ماهی خاویاری در روستای کریم‌محله‌پشته عنوان کرد.

رئیس اداره شیلات تالش با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح‌های مذکور از سال گذشته آغاز شد، افزود: در مجموع ماهیان سردابی برای بیش از 9 نفر و در بخش خاویاری 13 نفر اشتغالزایی می‌شود.

این مسئول افزایش روز افزون جمعیت نیاز به تأمین غذا با پروتئین آبزیان و کاهش ذخایر آبزیان طبیعی به دلیل صید بی‌رویه و از بین رفتن زیستگاه‌های تولید و مثل را دلیل توجه به توسعه آبزی‌پروری عنوان کرد.

سلطانی، تصریح کرد: با توجه به نیاز و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، توسعه آبزی‌پروری بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی تالش خاطرنشان کرد: سفره‌های آب زیر زمینی فراوان و چاه‌های آب کشاورزی با کیفیت مناسب و قدرت آبدهی بالا و اراضی لم‌یزرع ساحلی مناسب موجب شده تا تالش به عنوان یکی از قطب‌های آبزی‌پروری در بخش پرورش ماهیان سردابی در استان و پرورش ماهیان خاویاری در کشور مطرح شود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید