راه‎اندازی 2 سایت تکثیر ماهی در عنبرآباد و دلفارد

چهار‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

راه‎اندازی 2 سایت تکثیر ماهی در عنبرآباد و دلفارد
رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: دو سایت تکثیر ماهی در مناطق عنبرآباد و دلفارد در حال راه‎اندازی است و تلاش می‎کنیم تا صنعت پرورش بچه ماهی را در منطقه بومی کنیم.
سید یعقوب موسوی در حاشیه بازدید از طرح‎های شیلات منطقه ساردوئیه اظهار داشت: این طرح‎ها از منابع آب‎های سطحی در بستر رودخانه‎ها با بندهای سیمانی در محل پایین‎دست و حوضچه‎های پرورش ماهی با ظرفیت‎های هشت تا 10 تنی اجرا شده است.
وی با اشاره به رشد، تغذیه و بهداشت خوب ماهی قزل‎آلای این منطقه بیان داشت: در منطقه جنوب کرمان طرح تکثیر ماهی وجود ندارد که از نقاط ضعف به شمار می‎رود
موسوی با اشاره به اینکه عدم وجود این طرح موجب افزایش هزینه‎های تولید و تلفات بین راهی می‎شود، تصریح کرد: دو سایت تکثیر ماهی در مناطق عنبرآباد و دلفارد در حال راه‎اندازی است که امیدواریم با آغاز به کار آن‎ها شاهد کاهش تلفات و افزایش کیفیت تولید باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: به دلیل وجود منابع آبی کم فعالیت صرف شیلات در منطقه انجام نمی‎گیرد، اما نیازمند این هستیم که منابع آب در حوضچه‎ها و استخرها ذخیره شود تا پرورش ماهی در واحدهای کوچک شکل بگیرد.

وی افزود: با تنوع‎بخشی در پرورش ماهی‎های سردآبی و گرمابی و افزایش استخرها در این منطقه تلاش می‎کنیم که سطح تولیدات خود را در این بخش به میزان قابل قبولی برسانیم.

موسوی عنوان کرد: ما باید در این راستا حداقل صنعت پرورش بچه ماهی را در منطقه بومی کنیم و در زمینه تولید و یارانه آن مساعدت‎های لازم را با تولیدکنندگان انجام دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: از بین اکثر فعالیت‎های بخش کشاورزی، پرورش ماهی علاوه بر نقش مهم آن در تأمین امنیت غذایی یکی از فعالیت‎های اقتصادی در این بخش به شمار می‎رود.

وی بیان داشت: برای بومی کردن این صنعت استفاده از مصالح بومی، تکثیر بچه ماهی و ایجاد کارخانه‎های تولید خوراک ماهی در منطقه باید صورت گیرد تا هزینه‎های تولید آن نیز کاهش یابد.

موسوی با تأکید بر توسعه پرورش ماهی در مناطق قلعه‎گنج، رودبار، فاریاب و جیرفت خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید مدیران مربوطه سازمان با همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‎ها، دهستان‎ها و همچنین کشاورزان و بهره‎برداران در یک برنامه مشترک در این زمینه اقدام کنند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید