امسال 7 هزار تن ماهی در اردبیل استحصال می‌شود

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

امسال 7 هزار تن ماهی در اردبیل استحصال می‌شود
مدیر‌کل شیلات استان اردبیل گفت: امسال بیش از 7 هزار تن ماهی سرد آبی و گرم آبی در سطح استان اردبیل استحصال خواهد شد
میر آرمان واعظی صبح امروز در بازدید از مراکز پرورش و تولید ماهیان گرم آبی پارس‌آباد از فعالیت بیش از 25 مورد پرورش ماهی و تولید بیش از یک‌هزار و 500 تن ماهی گرم آبی در این شهرستان خبر داد.
وی گفت: صید ماهیان گرم آبی در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 7 هزار تن ماهی گرم آبی و سرد آبی امسال استحصال شود
مدیر‌کل شیلات استان اردبیل رودخانه ارس را یکی از اولویت‌های پرورش ماهیان گرم آبی در استان دانست و افزود: در حال حاضر بیش از 400 حوضچه پرورش ماهی در سطح استان فعال است که سالانه بازرسی‌های مستمری از نحوه فعالیت و بهداشت عملکرد این تعداد انجام می‌شود.

واعظی ادامه داد: استان اردبیل با توجه به تولید بیش از 7 هزار تن ماهی در سال‌جاری شاهد افزایش 20 درصدی در تولید ماهیان گرم آبی نسبت به سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 300 تن ماهی در طول 6 ماه گذشته سال‌جاری صادر شده است، بیان کرد: علت صادرات اندک به دلیل مصرف در بازار داخلی است و با برنامه‌ریزی که داریم در جهت افزایش صادرات نیز گام‌هایی برداشته شده است.

مدیر‌کل شیلات استان اردبیل افزایش میزان تولید را برای افزایش صادرات یک ضرورت خواند و گفت: در نظر داریم در یک دوره زمانی پنج ساله با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری تولید ماهی را به 10 هزار تن برسانیم.

واعظی عنوان کرد: افزایش تولید پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی علاوه بر تامین نیاز مصرف موجب شده بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و 500 نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این راستا مشغول به کار شوند
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید