بزرگ‌ترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد

چهار‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

بزرگ‌ترین بازارچه عرضه آبزیان غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بزرگ‌ترین بازارچه عرضه‌ی آبزیان غرب کشور در آینده نزدیک در شهر اراک به بهره‌برداری خواهد رسید
حسن اکبری افزود: این بازارچه که با مساحت حدود دو هزار متر مربع در مرکز شهر اراک احداث شده دارای 18 غرفه عرضه‌ی آبزیان شامل ماهیان سردآبی، گرمابی و دریایی به صورت تازه، منجمد و همچنین سایر محصولات بسته‌بندی شده‌ی آبزیان است
وی خاطرنشان کرد: این بازارچه می‌تواند علاوه بر عرضه‌ی بهداشتی محصولات شیلاتی که تحت نظارت دامپزشکی استان مرکزی انجام می‌شود نگهداری، انجماد، فرآوری و بسته‌بندی آبزیان را انجام دهد و به افزایش سرانه‌ی مصرف آبزیان در شهرستان اراک کمک کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان، هدف از احداث این بازارچه را افزایش سطح دسترسی زمانی و مکانی به انواع آبزیان، افزایش آگاهی‌ها از خرید ماهی سالم و ساماندهی مراکز خرید و عرضه‌ی آبزیان برشمرد.

اکبری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرداری اراک در احداث این بازارچه خبر داد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ی منعقده مابین سازمان شیلات ایران و سازمان همیاری‌های شهرداری در خصوص همکاری شهرداری‌ها جهت احداث مراکز عرضه آبزیان در شهر‌ها گفت: احداث چنین مراکزی در شهرستان‌ها باعث دسترسی آسان مردم به آبزیان و محصولات شیلاتی سالم و بهداشتی می‌شود‌.

‌مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان، احداث بازارچه عرضه آبزیان را پشتوانه‌ای برای عرضه و فروش آبزیان پرورشی تولید شده در استان تلقی و تصریح کرد: می‌توان از این طریق به آبزی‌پروران در ارتباط با عرضه‌ی محصولات خود بدون دخالت هیچ‌گونه واسطه‌ای کمک کرد.

اکبری میانگین سرانه‌ی مصرف آبزیان در استان مرکزی را حدود هفت کیلوگرم عنوان کرد که حدود دو کیلوگرم از متوسط مصرف سرانه‌ی کشوری کمتر است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید