مخالفت محیط زیست هرمزگان با صدورمجوزهای انتقال آب دریاهای خلیج فارس وعمان به استانهای کرمان ویزد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

مخالفت محیط زیست هرمزگان با صدورمجوزهای انتقال آب دریاهای خلیج فارس وعمان به استانهای کرمان ویزد
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: با توجه به تاثیرات نامطلوب زیست محیطی آبشير نکنها بر اکولوژی دریاها این اداره کل با صدور مجوزهای جدید ساخت آب شرینکن و برداشت و انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای کرمان و یزد مخالف است.
وفادار در حاشیه سومین نشست کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار هرمزگان افزود: این اداره کل فقط مجوز شیرین سازی آب دریا با حجم ۴۵۰هزار مترمکعب در غرب بندرعباس را با رعایت شرایط زیست محیطی برای انتقال به استان کرمان صادر کرده است
وی افزایش دما و آلودگی آب دریا،کاهش اکسیژن و ذخایر آبزیان را از مهمترین مضرات افزایش بی رویه و غیر اصولی آب شیرین کنها عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت:با توجه به خشکسالیهای اخیر در کشور و تقاضای استانهای مجاور برای تخصیص منابع آبی استان هرمزگان، تخصیص آب آب دریا به دیگر استانها باید متناسب با توان اکولوژیک منطقه صورت بگیرد.

دریانورد افزود: وزارت نیروتاییدیه نهایی ۲ مجوز تخصیص و انتقال آب دریا از هرمزگان به استان کرمان و یک مجوز به استان یزد را منوط به موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان اعلام کرده است.

اکنون ۴۰ آب شرینکن در بندرها و جزایر استان هرمزگان و ۱۹۹ آب شیرینکن در سواحل و بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان فعال است
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید