سالانه 22 هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

سالانه 22 هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود
مدیر کل شیلات استان لرستان از تولید سالانه 22 هزار تن ماهی در این استان خبر داد.
کیارش بیرانوند صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه به طور متوسط 22 هزار تن ماهی در استان لرستان تولید می شود.
وی با اشاره به جایگاه استان لرستان در بحث تولید ماهی بین استانهای غیر ساحلی کشور عنوان کرد: لرستان در این زمینه جایگاه نخست را در بین استانهای غیر ساحلی کشور دارد
مدیر کل شیلات استان لرستان همچنین به تولید و تکثیر بچه ماهی در لرستان اشاره کرد و گفت: سالانه 146 هزار تن بچه ماهی در استان لرستان تولید می شود.

بیرانوند بیان داشت: استان لرستان در بحث تولید و تکثیر بچه ماهی نیز در استانهای ساحلی و همچنین غیر ساحلی کشور رتبه نخست را دارد.

وی با تاکید براینکه استان لرستان در بحث تولید ماهی دارای ظرفیتها و پتانسیل های فراوانی است عنوان کرد: در صورت استفاده از این ظرفیتها میزان تولید ماهی در لرستان می تواند به بالای 50 هزار تن نیز افزایش یابد.

مدیر کل شیلات استان لرستان با اشاره به برنامه های این اداره کل برای افزایش تولید ماهی در استان بیان داشت: در این راستا احداث مجتمع های تولید و پرورش ماهی در شهرستانهان مختلف استان مهم ترین برنامه ما در این زمینه است.

بیرانوند با بیان اینکه یکی از پیشنهادات ما در سفر اخیر هیئت دولت به استان احداث و تکمیل مجتمع ها و پروژه های تولید و پرورش ماهی بود ادامه داد: این مجتمع ها در شهرستانهایی مانند پلدختر، الشتر و دورود احداث خواهند شد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید