تصویب گوکسر به عنوان مرز رسمی در آینده ای نزدیک

چهار‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ابراهیم عزیزی در شورای اداری شهرستان جاسک که با حضور تعداد زیادی از مدیران استان برگزار شد وبیش از چهار ساعت به طول انجامید، با بیان اینکه شرق استان و ساحل مکران یک فرصت بی نظیر است؛ اظهار داشت: متاسفانه در مقاطعی از تاریخ نسبت به این موقعیت جغرافیایی نوعی غفلت روا داشته شده است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه اگر نگاه ما به دریا به عنوان یک فرصت بی نظیر و برجسته باشد باید به سواحل خلیج فارس و مکران نگاه درست و ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: اگر امروز هم نسبت به این سواحل عفلت کنیم لطمات و آسیب های بزرگی را درآینده شاهد خواهیم بود.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به مرز طولانی کشور گفت: بخش قابل توجهی از این مرزها را سواحل تشکیل می دهند که این مرزها برای ما حکم حیاتی دارند بنابراین توسعه و عمران سواحل به ویژه ساحل خلیج فارس و مکران یک ضرورت است.
عزیزی با تاکید مجدد بر ضرورت توجه به سواحل با بیان اینکه حفظ ظرفیت خوب جغرافیایی ساحل مکران بسیار ضروری است، عنوان کرد: باید از این فرصت های بزرگ و با عظمت آبی به عنوان راهبردی جدی بهره ببریم.
وی با بیان اینکه نگاه به توسعه شهرستان جاسک صرفا شهر جاسک نیست اذعان داشت: نگاه به شهرستان جاسک یک استراتژی کلان نظام اسلامی است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان متذکر شد: با نگاه درست و منطقی و با اقدامات خوبی که دولت برای جاسک انجام داده و برنامه هایی که در اولویت قرار داده است آینده این شهرستان یک شهرستان توانمند و برخوردار خواهد بود.
استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به اقدامات در دست اقدام در این منطقه در حوزه های مختلف ابراز داشت: آبرسانی به جاسک از طریق سد جگین به عنوان یک اولویت مهم در دست اقدام است که مراحل پایانی را سپری می کند.
وی سپس با اشاره به ضرورت راه اندازی و استقرار گمرک در منطقه از تصویب گوکسر به عنوان مرز رسمی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: گمرک پایه تجارت و اشتغال است و ضرورت راه اندازی آن در منطقه احساس می شود که در این راستا زمینه استقرار و شروع بکار گمرک بنادر در منطقه به زودی انجام می شود.
عزیزی در ادامه با اشاره به صدور مجوز صید و صیادی در شهرستان جاسک با توجه به نوع مشاغل فعال در این منطقه خاطرنشان کرد: با معرفی اسامی واجدین شرایط توسط فرماندار جاسک به شیلات طی یک هفته برای 350 متقاضی صید و صیادی و تمام لنج داران متقاضی در این شهرستان مجوز صادر می شود.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه از شهر شدن مرکز بخش لیردف از تابع شهرستان جاسک خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته مراحل نهایی ارتقای مرکز بخش لیردف به شهر در حال انجام و این مهم در دستور کار دولت قرار گفته است.
عزیزی همچنین از راه اندازی شش پایگاه اورژاس جاده ای با آمبولانس طی سه ماه آینده در مسیر جاسک – سیریک خبر داد.
بهره برداری از 80 کیلومتر باقیمانده راه میناب به جاسک طی دو مرحله در شهریور ماه و دهه فجر از دیگر مصوباتی بود که در جلسه شورای اداری توسط استاندار هرمزگان بیان شد.

خانه دار شدن 30 مددجو در جاسک، فراهم نمودن زمینه اشتغال 30 جوان در بخش آبرسانی با اعاطای وام های بدون درصد 30میلیون تومانی توسط کمیته امداد، تعیین تکلیف آب و برق 14 مجتمع با 809 واحد مسکن روستایی، تعیین تکلیف پروژه آب شیرین کن، بهره برداری از 800 واحد مسکن مهر باقیمانده در جاسک در آینده ای نزدیک، ساخت و تکمیل دو درمانگاه در منطقه و... از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان جاسک بود.
عزیزی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تکمیل اقدامات زیرساختی و تامین امکانات فرودگاه جاسک خاطرنشان ساخت: فرودگاه جاسک از نظر زیرساختی و امکانات هیچگونه کمبود و مشکلی ندارد و در حال حاضر تنها نیازمند نیروی فنی هستیم که این مهم نیز به زودی انجام و فرودگاه جاسک مورد بهره برداری قرار می گیرد.
گفتنی است در این نشست نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی از حضور دوروزه استاندار در منطقه و اقدامات صورت گرفته توسط دولت قدردانی کرد

دیدگاه خود را بیان کنید