پره هاي صيادي گيلان مجوز بهداشتي دريافت مي كنند

سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


خبرنگار مهر، سهراب عاقبتي پیش از ظهر شنبه ضمن بازدید از نمایشگاه کشاورزی و شیلات در رشت افزود: براي پره هايي پروانه صادر مي شود كه شاخص هاي بهداشتي را رعايت کنند.
وی اظهارداشت: هم اکنون در استان 75 تعاوني صيادي پره مشغول بكار هستند و اين طرح در راستاي ارتقای سطح بهداشتي كيفيت فرآورده هاي آبزي اجرا مي شود.
مدیر کل دامپزشکی گیلان از اجرای طرح پايش بيماري هاي ويروسي، باكتريايي مراكز تكثير و پرورش ماهيان دريايي كشور در استان خبر داد و گفت: اين طرح ملي با هدف شناسايي و رديابي بيماري هاي ويروسي در مراكز تكثير ماهيان دريايي از فروردين تا خرداد ماه سال جاري در استان به مرحله اجرا درآمد.
وی افزود: در اين طرح 600 قطعه لارو ماهي سفيد دريايي خزر از مركز تكثير و پرورش ماهيان دريايي شهيد انصاري نمونه برداري و براي انجام آزمايشات به آزمايشگاه ارسال شده است.
عاقبتی همچنين اعلام کرد: هزار و 200 قطعه لارو ماهيان خاوياري از گونه هاي قره برون و اوزون برون تكثير شده در مركز تكثير و پرورش ماهيان شهيد بهشتي استان دریافت شده است.
وي عنوان کرد: مراكز تكثير ماهيان دريايي از قبیل بيماري هايي ويروسي همچون IPN ، VNN ، SVC، KHV و Irido virus بررسي مي شوند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان در ادامه به تب سه روزه گاوي اشاره کرد و یادآورشد: دامداران و روستائيان در صورت مشاهده علائمي همچون تب، آبريزش، كاهش اشتها و لنگش در دام مراتب را به دامپزشكی اطلاع دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال شيوع بيماري هاي دامي از قبیل زردي، تب برفكي و تب سه روزه گاوي از دامداران خواست به محض مشاهده علائمي از قبیل تب، آبريزش، كاهش شير، كاهش اشتها، لنگش در دام مراتب رابه نزديكترين دامپزشك مجاز منطقه اطلاع تا نسبت به درمان به موقع دام ها اقدام شود

دیدگاه خود را بیان کنید