ظرفیت تولید 150 میلیون قطعه بچه‎ماهی استخوانی در گلستان

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

ظرفیت تولید 150 میلیون قطعه بچه‎ماهی استخوانی در گلستان
خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی از رهاسازی 40 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی در دریای خزر خبر داد و اظهار داشت: در سالجاری 17 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی کپور، 14 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی کلمه و 8 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در استخرهای پرورش مرکز کلمه «سیجوال» و مرکز «سد وشمگیر» تولید شده است.
پاسندی تعداد کل مولدین مورد استفاده را 7 هزار قطعه عنوان کرد و گفت: از این تعداد مولد 6 هزار و 145 قطعه ماهی کلمه، 800 قطعه ماهی کپور و 55 قطعه ماهی‎سفید بوده است.
مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: با تامین آب به موقع، تغذیه مناسب و نظارت فنی کارشناسان شیلات از تعداد 800 مولد ماهی کپور تعداد 40 هزار قطعه بچه ماهی تولید شده است و این نشان‎دهنده توانایی خوب شیلات استان در امر تکثیر گونه‎های بومی می‎باشد.
وی افزود: گونه‎های کپور و کلمه از گونه‎های نادر دریای خزر است که تنها در استان گلستان تکثیر و تولید می‎شود و گلستان تنها استانی است که تکثیر بچه ماهیان کپور و کلمه را در کشور انجام می‎دهد و شیلات استان تلاش می‎کند ظرفیت تولید گونه‎های بومی استان را به حداکثر برساند.
مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به ظرفیت‎های تولید استان گفت: با تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان شیلات ایران می‎توان تولید بچه ماهیان استخوانی را به 150 میلیون قطعه در سال افزایش داده و از تمامی ظرفیت‎های بالقوه استان در این زمینه استفاده کرد.
پاسندی افزود: 40 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در سطح 48 هکتار از استخرهای بخشی از مراکز تکثیر استان تولید شده و این بچه ماهیان بعد از دو یا سه سال در سبد صیادان دریای خزر قرار می‎گیرد.
وی با بیان اینکه بازسازی ذخایر دریایی یکی از وظایف حاکمیتی شیلات است، تصریح کرد: ورود ساحل‎نشینان و افراد غیرمسئول به سواحل دریا و رودخانه‎های استان و شرایط نامناسب زیست محیطی مانع از تکثیر طبیعی ماهیان می‎شود.
مدیرکل شیلات گلستان افزود: شیلات گلستان با هدف حمایت از صیادان و تثبیت شغل صیادی، بازسازی ذخایر دریایی را در دستور کار خود قرار داده است

دیدگاه خود را بیان کنید