همه محصولات داراي نشان دامپزشکي، سالم است

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


واحد مرکزی خبر:معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: همه محصولاتی که نشان دامپزشکی دارد و در بازار عرضه می شود، سالم است و شهروندان در باره بهداشت آن اطمینان کامل داشته باشند.
دکتر مشکات در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: طرح پایش بازمانده های شیمیایی و سموم در محصولات کشاورزی و غذایی دارای منشاء دامی و فلزات سنگین (سرب و کادنیوم) از
5 سال پیش اجرا می شود و محصولاتی مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، موادلبنی و ماهی و میگو و همچنین نهاده های تولید دام و طیور تحت نظارت و کنترل است و نمونه ها بررسی شده در سال های اجرا نشان می دهد که هیچگونه مشکلی وجود ندارد و میزان مصرف از این مواد ، کمتر از حد مجاز بوده است.
دکتر مشکلات گفت: همه نهاده های تولیدی داخلی و وارداتی تحت نظارت است و بر تولید محصولات آبزی هم نظارت می کنیم.
معاون سازمان دامپزشکی درباره توزیع شیر فله ای هم گفت: توصیه نخست به شهروندان این است که از شیر پاستوریزه استفاده کنند و ما هنوز به هیچ واحد گاوداری مجوز توزیع فله ای شیرخام نداده ایم.
وی افزود: البته شرایط دریافت این مجوز هم خیلی سخت است و حتی گاوداری های صنعتی هم به سختی می توانند این شرایط تامین کنند اما اگر کسانی به هر دلیلی شیرخام تهیه می کنند حتما باید آن را بجوشانند.
مشکات اضافه کرد: اگر مجوزی برای توزیع شیر فله ای داده شود حتما برچسب و نشان ویژه خواهد داشت تا شناسنامه تولید را هم داشته باشد

دیدگاه خود را بیان کنید