30 درصد بچه ماهی کشور در لرستان تولید می‌شود

چهار‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید


خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری‌مقدم عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه سرپرست مدیرکل شیلات استان لرستان با اعلام اینکه با توجه به منابع آبی در استان و تلاش و پشتکار پرسنل شیلات لرستان، ظرفیت تولید 50 هزار تن انواع آبزیان در استان لرستان وجود دارد، گفت: استان لرستان با تولید سالانه 132 میلیون قطعه بچه ماهی حدود 30درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.
وی افزود: استان لرستان با تولید سالیانه 17 هزار تن ماهیان سردابی مقام دوم را در بین استان‌های غیرساحلی به خود اختصاص داده است و با مجموع ماهیان گرم آبی و استحصال ماهی از منابع آبی حدود 20 هزار تن تولید دارد که این رکورد مقام استان لرستان را به مقام اول در بین استان‌های غیرساحلی ارتقا می‌دهد.
در ادامه مدیر سابق شیلات لرستان گفت: از مجموع 1173 تن ماهی گرم آبی استان حدود 80درصد آن مستقیماً به کشور عراق صادر می‌شود.
علی‌محمد بیرانوند با اعلام اینکه سرانه مصرف ماهی در استان در سال 1373 و با شروع بکار شیلات حدود 100 گرم و در سال 91 به 4 کیلو و 600 گرم رسیده است، لزوم ترویج و آموزش در خصوص سلامت و ارزش بالای مصرف آبزیان را خواستار شد.
وی افزود: 13درصد ماهیان سردابی کشور در استان لرستان تولید می‌شود.
اکبر خدیش، سرپرست اداره‌کل شیلات استان لرستان نیز اذعان داشت: استان لرستان به تنهایی به اندازه 12 استان غیرساحلی دیگر تولید دارد، چنانچه افراد سرمایه‌گذار وارد کار فعالیت‌های آبزی پروری شوند، امکان تولید 100 هزار تن در استان نیز وجود دارد.
در این مراسم اکبر خدیش به سمت سرپرست اداره‌کل شیلات استان لرستان معرفی و از خدمات علی محمد بیرانوند مدیر سابق تقدیر شد

دیدگاه خود را بیان کنید