دریاچه ارومیه وسیع شد

چهار‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


واحد مرکزی خبر: وسعت آبی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری حدود 90 کیلومترمربع افزایش یافته است.

وسعت آبی دریاچه ارومیه 3476.94 کیلومترمربع گزارش شده که در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته 89.99 کیلومترمربع افزایش یافته است.

وسعت دریاچه آبی ارومیه در زمان مشابه سال آبی گذشته 3386.95 کیلومترمربع بود.

سطح کنونی آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال آبی گذشته نیز 24 سانتیمتر افزایش یافته است.

تراز سطح آب دریاچه ارومیه در زمان کنونی 1270.87 متر اعلام شده، در حالی که در زمان مشابه پارسال 1270.63 متر بوده است.

حجم کنونی آب موجود در دریاچه ارومیه نیز 12.60 میلیارد مترمکعب گزارش شده است در حالی که زمان مشابه پارسال 11.83 میلیارد مترمکعب بود
3
برداشت 150 تن ميگوي پرورشي از مزارع هرمزگان
واحد مرکزی خبر:بیش از 150 تن میگو از آغاز برداشت میگوی پرورشی تاکنون از مزارع هرمزگان برداشت شده است.
برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان اوایل تیر آغاز شد.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه میگوهای برداشت شده دو برابر مدت مشابه پارسال است گفت : امسال 3 هزار و 500 تن میگو از نوع وانامی از مزارع پرورش میگو در استان برداشت می شود.
کریمی افزود : اکنون در تمام مزارع پرورش میگوی استان به علت نیاز غذایی کمتر ، سرعت رشد بیشتر ، مقاوم به دما و شوری آب ، گونه وانامی پرورش داده می شود.
پرورش میگوی گونه وانامی برای نخستین بار در سال 88 به صورت آزمایشی در سطح 20 هکتار از مزارع پرورش میگو در هرمزگان آغاز شد.
تا پیش از سال 88 میگوی گونه موزی پرورش داده می شد که به علت رژیم گوشت خواری ، هزینه بر بودن غذا ، طولانی بودن دوره رشد و حساس بودن این گونه کنار گذاشته شد.
اکنون 5 مزرعه پرورش میگو در تیاب جنوبی و شمالی شهرستان میناب ، سایه خوش و بندرمقام شهرستان بندرلنگه و جزیره هنگام با اشتغالزایی بیش از هزار و 500 نفر فعال است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت : امسال 70 درصد از میگوهای پرورشی به ارزش هر کیلو 4 دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تا دی ادامه دارد.
ترویج میگوی پرورشی یکی از راههای جلوگیری از صید غیر مجاز میگو در فصل های ممنوع صید است که جمعیت میگوههای دریایی را تهدید می کند

دیدگاه خود را بیان کنید