صید میگو در آبهای استان بوشهر از مرزیک هزار و 700تن گذشت

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


تنگستانی به خبرنگار مهر گفت: 12 هزار صیاد با هزار و 110 شناوراز 9 مرداد برای صید میگو راهی دریا شده اند که تاکنون بیش از یکهزار و 750تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم 2برابری نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از صید 300 لنج صیادی ، 800 قایق و 10 کشتی برای صید میگو فعالیت می‌کنند افزود: صید میگو هرساله از اوئل مرداد ماه آغاز می‌شود و تا حدود یکماه ادامه دارد.
معاون شیلات استان بوشهر تصریح کرد: بیش از 65درصد ذخائر میگوی آبهای استان بوشهر از گونه ببری سبز است که از بهترین گونه‌های میگوی خلیج فارس محسوب می‌شود و در بازارهای داخلی و خارجی خریداران زیادی دارد.
تنگستانی با اشاره به اینکه 35درصد میگوی دیگر صیادن سفید و سرتیز هستند بیان کرد: قیمت این گونه میگو که از نظرپروتئین غذایی هیچ تفاوتی با میگوی ببری سبز ندارد قدری پایین‌تر است.
وی افزود: صیادان در صیدگاه‌های استان در فاصله بندر بوشهر تا منطقه مطاف در دیر و بخش ساحلی تنگستان بیشترین میگو را صید کرده‌اند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: میگوی صید شده علاوه بر مصرف در استان به دیگر استان‌های کشور هم فرستاده می شود.
وی اضافه کرد: صیادان سال گذشته یکهزار و 570 تن میگو در آب های ساحلی استان صید کردند که پیش بینی می‌شود امسال به 2برابر افزایش یابد

دیدگاه خود را بیان کنید