صید فانوس ماهیان راه حلی برای اخذ مجوز صید در هرمزگان است

پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


خبرگزاری مهر، کوروش خلیلی با بیان اینکه آب‌های عمیق دریان عمان و منطقه انحصاری اقتصادی حوزه دریا مکران(منطقه غرب دریای عمان) ذخایر مناسب و قابل برداشتی از ماهیان صنعتی دارد تصریح کرد: فانوس ماهیان یکی از گونه های کمتر برداشت شده است که می توان بخشی از صیادان را برای کاهش فشار بر ذخایر آبزیان به سمت صید این گونه از ماهی سوق داد.

وی افزود: صید این گونه از ماهیان مستلزم این است که که صیادان شناورهی سنتی خود را به شناورهای صنعتی و نیمه صنعتی ارتقا دهند.

خلیلی اظهارداشت: توان اشتغال صیادی در حوزه سنتی صید اشباع شده است و دیگر امکان افزایش ظرفیت آن به دلیل محدود بودن منابع آبزیان وجود در رورش صید سنی وجود ندارد.

رئیس اداره امور صیادان شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای افزایش تولید واشتغال در حوزه صیادی نیازمند استفاده از پتانسیل صید نیمه صنعتی و ورود به مناطص دریای عمران و دهانه اقیانوس هند با استفاده از شناورهای مناسب و تسهیلات لازم برای این کار هستیم.

خلیلی ابرازداشت: شیلات هرمزگان از سرمایه‌گذاری در بخش صید تون ماهیان ،فانوس ماهیان و صید به روش لانگ لاین استقبال می‌کند.

فانوس ماهيان داراي رنگ متمايل به قهوه‌اي، خاکستري و يا نقره اي به اندازه سه تا پنج سانتيمر و وزن دو تا شش گرم هستند که به علت وجود اندامک‌هاي نوري بر روي بدنشان به اين نام ناميده مي‌شوند و در تولید پودر ماهی بسیار کاربردی و با ارزش هستند که در آبهای عمیق دریای عمان زندگی می‌کنند

دیدگاه خود را بیان کنید