صید 337 تنی صیادان دشتی و تنگستان

دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

صید 337 تنی صیادان دشتی و تنگستان
خبرگزاری فارس از دشتی، حمید خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برداشت میگو در سه سال گذشته هر سال نسبت به مشابه قبل آن افزایش داشته است اما امسال نسبت به دیگر سال‌ها افزون‌تر نشان می‌دهد.
رئیس شیلات دشتی و تنگستان یادآور شد: سال گذشته توسط صیادان در شهرستان‌های دشتی و تنگستان برداشت میگو 235 تن بود اما کار برداشت از زمان صید تا امروز که ادامه دارد به بیش از 337 تن رسیده و این نشان دهنده افزایش صید میگو در سال‌ جاری است.
وی خاطرنشان کرد: امسال صیادان با 77 موتور لنج و 215 قایق صیادی از بنادر صیادی محمد عامری، رستمی، عامری، لاور ساحلی، چاه پهن، کری، زیراهک و بریکان به صید مشغول هستند.
خلیلی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 700 صیاد در آب‌های نیلگون خلیج فارس مشغول به صید هستند افزود: قمیت فروش میگو به صورت رقابتی تعیین می‌شود به‌گونه‌ای که میگو درجه یک هر کیلو بین 15 تا 16 هزارتومان در بازار عرضه می‌شود.
رئیس شیلات دشتی و تنگستان گفت: ذخیره سازی میگو در منطقه دشتی و تنگستان افزایش یافته است افزود: امسال در سایت مند دشتی 34 مزرعه فعال است که در این مزارع 321 میلیون قطعه بچه میگو در سطح 556 هکتار ذخیره سازی شده است.
خلیلی یادآور شد: در 29 مزرعه بخش دلوار 73 میلیون بچه میگو در 307 هکتار از اراضی ذخیره سازی شده که نسبت به مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است

دیدگاه خود را بیان کنید